Andersen & Martini

AogM
Situation

Andersen & Martini er en af Danmarks største autoforhandlere og sælger bl.a. mærkerne Opel, Saab, Chevrolet, Kia og Fiat. Virksomheden omsætter for mere end 500 mio. kr. årligt og er en af ganske få børsnoterede autoforhandlere i landet. Andersen & Martini ønskede at skabe tættere relationer til sine kunder, da hele 68 % af de eksisterende kunder forlod butikken uden at foretage køb , fordi de ikke følte, at de fik den forventede opmærksomhed fra sælgerne.

Løsning

Andersen & Martini valgte at gennemføre både kunde- og medarbejderloyalitetsstudier i samarbejde med Loyalty Group. Resultaterne skulle danne grundlag for en mere målrettet dialog med kunderne og en styrkelse af medarbejdernes trivsel og motivation. Alle kunder fik mulighed for at deltage i loyalitetsstudiet via web- og postale skemaer og modtog efterfølgende et brev fra Andersen & Martini, baseret på deres individuelle svar. Besvarelserne blev løbende opdateret i Andersen & Martinis CRM-System, og gav sælgerne et stærkt værktøj til at behandle kunderne individuelt.

Resultat

Responsen på loyalitetsstudiet blev 30 % højere end forventet ved projektets start. Loyalitetsstudiet førte endvidere til mere end 3.000 nye potentielle kunder i Andersen & Martinis salgstragt, som alle blev bearbejdet individuelt for at øge loyaliteten og sandsynligheden for salg.

- Projektet med Loyalty Group har klart overgået vores forventninger. Vi er meget imponerede over antallet af genererede leads, og vores kunder reagerer ekstremt positivt på den individuelle dialog, vi nu er i stand til at føre med dem.
Adm. direktør Peter Hansen

Få mere af vide

Kontakt Loyalty Group på telefon 70252627 eller e-mail info@loyaltygroup.dk, hvis du vil vide mere om, hvordan vi skaber værdi for vores kunder.

Du kan også downloade vores gratis white papers for at få mere inspiration til arbejdet med kundeorientering.