Gratis sommerferie til Loyalty Groups kunder?

Sommerferien står snart for døren. Sol fra en skyfri himmel lokker udenfor mit vindue og giver ny næring til kreativiteten. Chefen er i udlandet, så der er frit råderum til ideerne og ingen begrænsninger - i hvert fald ikke før, han er tilbage. En ny ide til en kampagne dukker op med budskabet "Gratis sommerferie til Loyalty Groups kunder…"

Jeg ser billederne af de hvide sandstrande og palmerne mod den blå himmel for mig. Det kan blive en flot kampagne med fuldt tryk på de visuelle effekter. Og hvem kan sige nej til en gratis sommerferie? Målet er også på plads: Tilfredse, udhvilede og solbrændte kunder, som husker tilbage på ferien med et smil på læben. Nu skal jeg bare have overtalt chefen til at finansiere projektet.

Han kan da umuligt sige nej, når jeg præsenterer ham for mine kreative ideer og det flotte materiale. Eller kan han? Spørgsmålene begynder at dukke op i mit hoved. Hvilken værdi skaber kampagnen for vores kunder? Og for Loyalty Group? Fører kampagnen til øget loyalitet blandt vores kunder? Skaber den nye muligheder for salg?

De kreative ideer møder virkeligheden

Lige så langsomt begynder luften at sive ud af mit kreative luftkastel. En god ide og et positivt budskab pakket flot ind, gør det nok ikke alene. Der er alt for mange spørgsmål, som jeg ikke kan svare på. Jeg kan ikke argumentere for den forretningsmæssige værdi af min kampagne, og bliver derfor mere og mere klar over, at der ikke bliver nogen gratis ferie til vores kunder i år.

Den gode nyhed er, at solen stadig skinner udenfor, og at jeg ikke er alene om at blive fanget i en kreativ boble og glemme alt om økonomi og forretningsmæssigt udbytte. CMO

Index rapporten, som netop er kommet fra trykkeriet, viser at de danske marketingafdelinger generelt mangler fokus på resultater. Det kan jeg vist godt tilsluttet mig lige nu. Kan du?

Plads til forbedringer efter sommerferien

For mit eget vedkommende er der er tid til eftertanke i den forestående sommerferie og plads til at forbedringer efter ferien. De kreative tanker skal ikke dræbes, for det er når tankerne får frit løb en doven sommerdag, at de bedste ideer ofte opstår. Men ideerne skal sættes i rammer, omsættes til konkrete målsætninger og trykprøves i forhold til det forretningsmæssige udbytte, før de sættes i søen - og det kan vi vist alle sammen blive lidt bedre til.

Jeg vil slutte af med at ønske jer alle en rigtig god sommer og anbefale, at I kaster et blik på den nye CMO Index rapport. Der er masser inspiration at hente til nye kampagner og tiltag i marketingafdelingen. Du kan lige nå at bestille den her, inden vi går på sommerferie i uge 29 og 30.

I ønskes alle en rigtig god sommerferie - vi ses på den anden side.

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet