BrancheIndex - din kilde til unik konkurrentviden

Af Betina Munkholm, Loyalty Group

Loyalty Group tager løbende temperaturen på kundernes loyalitet i en række forskellige brancher. Her får du et overblik over, hvordan du anvender BrancheIndex som styringsværktøj i din virksomhed.

Mobil, internet, fagforening, forsikring, bank og pension er blot nogle af de brancher, som vi har rettet loyalitetsbarometeret mod i 2012. Danskerne har givet os deres uforbeholdne mening om deres leverandør set i forhold til konkurrenterne på markedet.

Styrk din position med unik viden om konkurrenterne

Mange virksomheder har allerede oplevet værdien i BrancheIndex, som giver dem mulighed for at arbejde målrettet på at styrke kundernes loyalitet og deres position på markedet. De anvender blandt andet resultaterne til at:

  • vurdere deres egen indsats i forhold til udvalgte konkurrenter,
  • supplere deres øvrige kundeanalyser med viden om konkurrenterne, 
  • styrke troværdigheden i deres markedsføring med relevante fakta, 
  • forberede sig på presseomtale omkring udfordringer i branchen ifølge kunderne, 
  • målrette deres indsats for at styrke loyaliteten og fastholde kunderne.

BrancheIndex - et vigtigt styringsværktøj for AP Pension

AP Pension er blandt de virksomheder, der arbejder aktivt med resultaterne fra BrancheIndex på flere niveauer. De følger både deres egne og konkurrenternes resultater i de årlige undersøgelser og planlægger konkrete indsatser for at styrke kundeloyaliteten.

Derudover har de valgt at stille deres kunder de samme spørgsmål, som indgår i BrancheIndex. Det betyder, at de kan sammenligne resultaterne af deres egne undersøgelser direkte med resultaterne fra BrancheIndex. Marketingchef i AP Pension Kim Blandfort Christensen siger om udbyttet:

- Vi har valgt at inddrage Loyalty Group i opbygningen af vores kundeanalyser. Det betyder, at vi nu kan trække en direkte linje mellem de overordnede konklusioner i BrancheIndex og de enkelte kunder. Det giver os en unik mulighed for at gå i dybden med de områder, som BrancheIndex viser, at vi bør arbejde med for at bevare vores position hos kunderne.

AP Pension planlægger desuden at anvende deres topplacering i årets BrancheIndex aktivt i deres markedsføring. De følger dermed i fodsporene på blandt andre Waoo!, Telmore og Toyota, som har anvendt deres flotte placeringer i BrancheIndex i bl.a. tv-reklamer og annoncekampagner for at bringe kundernes stemme helt frem i deres markedsføring Toyota.

Læs artiklen: BrancheIndex skaber troværdig markedsføring

Følg kundeloyaliteten i netop din branche

Loyalty Group er allerede i gang med at udvide antallet af BrancheIndex undersøgelser. Måske er loyalitetsbarometret rettet mod din branche næste gang? Kontakt researchkonsulent Nitin Ruperelia på e-mail nr@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627 for at høre mere om vores kommende undersøgelser.

Læs mere om BrancheIndex

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet