Uafhængige fagforeninger har de mest loyale medlemmer

BrancheIndex Fagforening 2012 slår fast, at de uafhængige fagforeninger har de mest loyale kunder. 3200 danskere har vurderet deres fagforening i årets undersøgelse, som placerer Krifa og Det Faglige Hus i spidsen  med de mest loyale medlemmer.

Af Nitin Ruparelia, Loyalty Group

BrancheIndex Fagforening 2012 viser, at de danskere, som har valgt en uafhængig fagforening er mere end tilfredse med deres valg og loyale overfor fagforeningen. Krifa har således de mest loyale medlemmer, efterfulgt af Det Faglige Hus. Begge er uafhængige fagforeninger. I bunden af listen finder man HK og Dansk Sygeplejeråd.

Krifa og Det faglige hus giver mest værdi for pengene

Spørger man danskerne, hvor de føler, at de får mest værdi for pengene, så topper Det Faglige Hus listen, dog lige efterfulgt af Krifa. I bunden finder man igen Dansk Sygeplejeråd og HK (figur 2). Dette går også godt i spænd med hvilke fagforeninger, der har de bedste medlemsfordele, ifølge deres egne medlemmer. Her topper Det Faglige Hus og Krifa igen listen.

Hans UlleMose, direktionsassistent i Krifa siger om Krifas resultater i BrancheIndex Fagforening 2012:

- Det årlige BrancheIndex er en spændende nyskabelse, som giver relevant viden og aspekter ind i den løbende arbejde med at optimere vores kundeservice. Vi glæder os i Krifa over de flotte resultater i BrancheIndex-undersøgelsen. Det kommer ikke bag på os, at vi i Krifa har en høj loyalitet blandt vore kunder. Jeg tror, at baggrunden er, at vi hver eneste dag arbejder hårdt for at give hver eneste kunde et individuelt fokus og kvalitet ind i de serviceydelser, som vi leverer. Herudover at kunderne føler sig informeret om relevante forhold, og endelig at vore produkter og serviceydelser leveres til en fair pris, så kunden samlet set kan opleve "værdi for pengene".

Fagforeninger skal skabe personlig værdi

Direktør og seniorrådgiver Mikkel Korntved fra Loyalty Group kommenterer:

- De danske fagforeninger er præget af en række gamle og traditionsrige medlemsorganisationer, som desværre ikke alle har forstået at tilpasse sig til de nye tider. Det enkelte medlem har brug for at kunne se en relevant og personlig værdi i fagforeningens tilbud - og der har de faglige kæmper stadig meget at lære eller måske nærmere at erkende. Det er tankevækkende at forskellene i loyalitet er så store. Det er bogstavelig talt forskellen på liv og død for en række fagforeninger.

Konkurrencedygtige priser er afgørende

Prisen har også ved valg af fagforening en vis betydning. I hvert fald mener medlemmerne af Krifa og Det Faglige Hus, at netop disse to fagforeninger har de mest konkurrencedygtige priser set i forhold til andre fagforeninger.

- Medlemmer ønsker at blive anerkendt for deres personlige situation og blive behandlet med dette udgangspunkt. De ønsker relevans og værdi for kontingentet. One size fits nobody! Det er på tide at fagforeningerne tager kampen op - vel og mærke kampen om medlemmerne, slutter Mikkel Korntved.

Læs mere om BrancheIndex Fagforening

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet