Big Data fortsætter med at vokse

Kilde: CMO Index 14

Sidste år var Big Data den røde tråd igennem CMO Index 13. Og naturligvis fortsætter tendensen med at gøre data og kundeviden til omdrejningspunkt for stærke kunderelationer og effektiv marketing.

CMO Index 13 indikerede klart, at eksplosionen i tilgængelig kundeviden vil ændre den måde, virksomheden markedsfører sig på. Men samtidig var det tydeligt, at kulturen og kompetencerne i marketingafdelingerne ikke helt kan leve op til de store forventninger.

Denne tendens fortsætter. CMO Index 14 dokumenterer blandt andet, at kunde-, målgruppe- og markedsindsigt er den vigtigste kompetence at styrke i marketingfunktionen fremover.

Brug for brobyggere

Med andre ord, så har vi brug for flere og bedre kompetencer til at arbejde med
kundeviden. Og til at bygge broerne mellem data og markedsføring.

40,6 % svarer således, at kunde,- målgruppe- og markedsindsigt er den vigtigste kompetence
at styrke i marketingfunktionen (figur 1). 

CMO Index 14

Figur 1: Hvilke kompetencer vurderer du, er de 3 vigtigste at styrke i marketingfunktionen fremover? (top 5 svar).

Næsten alle tror på betydningen af Big Data

Også når vi spørger til den samlede betydning af Big Data, viser CMO Index 14,
at data så afgjort er kommet for blive i marketing.

Mere end 7 ud af 10 svarer, at udviklingen i den tilgængelige kundeviden vil have stor eller afgørende betydning for virksomhedens made at markedsføre sig på (figur 2).

CMO Index 14

Figur 2: Vurderer du, at udviklingen i den tilgængelige kundeviden vil have betydning for din virksomheds måde at markedsføre sig på?

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet