Southwest Airlines leverer unikke kundeoplevelser

YouTube-videoen hvor Southwest Airlines stewardesser underholder de rejsende er et tydeligt bevis på, at medarbejderne lever op til virksomhedens mål om at levere unikke kundeoplevelser

Southwest Airlines logoDu har måske allerede set den morsomme video på YouTube af Southwest Airlines stewardesser, som underholder de rejsende på vej til Salt Lake City.

Videoen viser hvor suverænt, medarbejderne hos Southwest Airlines lever op til deres mission og værdier. Det kræver medarbejdere, som har lyst til og lov til at gøre ting på deres egen måde, at skabe unikke kundeoplevelser.

Kundeservice er dybt forankret i kulturen

- Vi foretrækker at se os selv som en kundeservicevirksomhed, som tilfældigvis flyver flyvemaskiner, siger Gary Kelly, adm. direktør i Southwest Airlines.

Denne måde at tænke på er dybt forankret i Southwest Airlines værdier og kultur. Virksomheden er i høj grad baseret på følelsesmæssige værdier, som skal sikre kunde- og medarbejderloyalitet og herigennem værdi for aktionærerne.

Southwest Airlines mission formål og vision

Tag blot et kig på Southwest Airlines mission, formål og vision på deres hjemmeside:

Mission Formål Vision
At levere den højeste kvalitet af kundeservice med en følelse af varme, venlighed, individuel stolthed og virksomhedsånd. At forbinde mennesker med det, som er vigtigt i deres liv, gennem venlig, pålidelig og billig flyrejse. At blive verdens mest benyttede og rentable flyselskab.


- Southwest Airlines første prioritet er at sikre personlig tryghed for hver eneste kunde og ansatte. Derudover følger vi "den gyldne regel", som betyder, at vi behandler hinanden, som vi selv vil behandles. 

Lær at leve på Southwest-måden

- Vi tror på at leve på Southwest-måden, hvilket vil sige at have kampånd, en tjeners hjerte og en "Fun-LUVing-attitude". Hver af disse værdier hjælper os til at være et sikkert, rentabelt og sjovt sted at arbejde, forklarer Gary Kelly.    

De fleste virksomheder kan lære noget af Southwest Airlines værdier:

Kampånd Tjenerhjerte Fun-LUVing-attitude Arbejd på Southwest-måden
  • Arbejd hårdt
  • Ønsk at være den bedste
  • Vær modig
  • Udvis proaktivitet
  • Vær vedholdende
  • Vær innovativ
  • Følg "den gyldne regel"
  • Overhold principperne
  • Behandl andre med respekt
  • Se andre som ligeværdige
  • Udvis proaktiv kundeservice
  • Omfavn Southwest-familien
  • Hav det sjovt
  • Tag ikke dig selv for seriøst
  • Bevar overblikket
  • Fejr succeserne
  • Nyd dit arbejde
  • Vær en passioneret holdspiller
  • Tryghed og pålidelighed
  • Venlig kundeservice
  • Lave omkostninger

Disse 3 værdier bliver fulgt for at skabe en succesful vinderkultur med værdi for både kunder, medarbejdere og ejere.

- Vores medarbejdere er vores vigtigste og mest langvarige konkurrencefordel, slår Gary Kelly fast.

Se videoen på YouTube

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet