Få overblik over mulighederne for mersalg hos dine kunder

Af Mikkel Korntved, Loyalty Group

Indsatsen for at skabe mersalg bliver desværre ofte for tilfældig og ustruktureret, fordi sælgerne ikke har tilstrækkeligt overblik over kundernes behov og forventninger til samarbejdet. Det kan skyldes, at virksomheden ikke arbejder struktureret med at indsamle viden om kunderne på 1:1 niveau, eller at sælgerne ikke har adgang til den nødvendige viden i hverdagen.

LeadqualifierHvis sælgere ikke har overblik over de oplagte muligheder for mersalg, kan det betyde:

  • Ressourcerne bliver anvendt på de "forkerte" kunder.
  • Højere omkostninger og længere vej til det enkelte salg
  • Manglende meromsætning på de eksisterende kunder
  • Afdæk mulighederne for mersalg hos kunderne

Hos Loyalty Group kan vi hjælpe dig med at få overblik over hvilke kunder, der er mest tilfredse og loyale og samtidig har et reelt behov for virksomhedens produkter. Det giver dig mulighed for at planlægge salget og bruge ressourcerne dér, hvor der er størst sandsynlighed for, at du kan gennemføre et salg. Vi kan desuden rådgive dig omkring konkrete tiltag i salgsafdelingen, som kan være med til at sikre, at kunderne køber både mere og oftere hos din virksomhed i fremtiden.

Hav fokus på de rigtige kunder og øg sandsynligheden for salg

Med en struktureret salgsindsats har du mulighed for at øge omsætningen med færre ressourcer, simpelthen fordi du retter opmærksomheden og indsatsen mod de rigtige kunder. Det betyder både større sandsynlighed for salg og større tilfredshed hos kunderne, som oplever, at du er en seriøs samarbejdspartner med øje for netop deres ønsker og behov. Når salget bliver nemmere stiger motivationen også mærkbart blandt dine sælgere.

God arbejdslyst!

Husk at vi hos Loyalty Group altid gerne vil hjælpe dig og din virksomhed. Kontakt Loyalty Group på consulting@loyaltygroup.dk eller telefon 7025 2627 for en afklarende dialog.

Læs mere om vores løsninger her: 

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet