Arctic Umiaq Line tager skridtet fra tal til handling

Arctic Umiaq Line (AUL) fortsætter samarbejdet med Loyalty Group - nu med fokus på at forankre viden om passagerne hos medarbejderne og skabe de forandringer, som er nødvendige for at øge omsætningen ombord.

Loyalty Group har tidligere gennemført et omfattende projekt for det grønlandske rederi Arctic Umiaq Line. Målet var at afdække, hvordan den årlige omsætning pr. passager kunne øges med omkring 20 %. På baggrund af studiet udarbejdede vi en rapport med prioriterede anbefalinger til, hvordan rederiet kunne styrke kundeoplevelsen og konkret øge salget ombord.

Viden skal forankres hos medarbejderne

Efter en periode med implementering af en række af de foreslåede indsatser ønsker Arctic Umiaq Line nu at tage det afgørende skridt fra "tal til handling" og har derfor igangsat et nyt projekt i samarbejde med Loyalty Group. Adm. direktør i Arctic Umiaq Line, Jette Larsen, siger om samarbejdet:

"Loyalty Group har allerede leveret et solidt vidensgrundlag og skal nu hjælpe os med at forankre denne viden hos medarbejdere og videreudvikle vores forretning. Det var naturligt at fortsætte samarbejdet med Loyalty Group, da de kender vores marked, og har kompetencerne til at skabe de nødvendige forandringer i vores organisation. "

Loyalty Group vil i første omgang opdatere rapporten med anbefalinger til, hvordan produkter og service ombord kan optimeres. Efterfølgende skal vi afholde en række workshops, som skal involvere både ledelse og medarbejderne og har fokus på at motivere til en mere kommerciel tankegang på kundernes præmisser i hverdagen. Mikkel Korntved, adm. direktør i Loyalty Group siger om samarbejdet:

"Arctic Umiaq Line har et mål om at øge omsætningen per passager, og det kræver nytænkning både i forhold til service og produkter. Vores opgave er nu at få medarbejderne til at forstå værdien af forandringerne og motivere dem til at yde den ekstra indsats, som skal få passagerne til at købe mere ombord."

Læs kundecase fra Arctic Umiaq Line her

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet