BrancheIndex™ Bank 2011: Positiv udvikling i kundernes loyalitet

Loyalty Group har gennemført den årlige BrancheIndex™ Bank undersøgelse for at afdække de danske bankkunders tilfredshed med og loyalitet overfor deres pengeinstitut. 3500 privatkunder har vurderet deres bank, og der er overordnet sket en positiv udvikling i kundernes loyalitet.

Det mener privatkunderne om deres bank

Resultaterne fra BrancheIndex Bank 2011 viser blandt andet, at banksektoren har formået at styrke loyaliteten blandt kunderne på trods af den finansielle uro på markedet. Flere af de største banker har formået at styrke kundeloyalitet i forhold til sidste år. Her er et uddrag af resultaterne fra BrancheIndex Bank 2011:

  • Banksektoren har som helhed formået at øge kundeloyaliteten blandt kunderne
  • Nykredit Bank er årets højdespringer med en forøgelse af kundeloyaliteten på 5 indekspoint
  • Sydbank har de mest loyale kunder blandt landets fem største banker
  • Samlet set er det stadig de små banker, der har de mest loyale kunder
  • Kunderne hos de små banker oplever, at de får mest værdi for pengene
  • Bankfilialerne og den personlige rådgivning spiller en stor rolle i forhold til kundernes tilfredshed

Få mere information om BrancheIndex Bank

Resultaterne fra BrancheIndex Bank 2011 er allerede blevet offentliggjort i en række landsdækkende medier, herunder TV2, P3, Børsen og Politiken. Du kan finde links til presseomtalen under vores pressearkiv. Hvis du vil vide mere om BrancheIndex Bank 2011, er du velkommen til at kontakte researchkonsulent Nitin Ruparelia på e-mail nr@loyaltygroup.dk eller telefon + 45 70 25 26 27.

Gå til vores pressearkiv

Læs mere om Brancheindex™

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet