BrancheIndex™ Pension 2011: Fokus på pensionskunders loyalitet

Loyalty Group gennemførte i slutningen af 2011 undersøgelsen BrancheIndex™ Pension for at afdække de danske pensionskunders tilfredshed med og loyalitet overfor deres pensionsselskab. 3500 privatkunder har vurderet deres pensionsselskab på centrale områder som markedsføring, produkter og rådgivning.

Markedsføring og rådgivning får bundkarakterer

Resultaterne fra BrancheIndex Pension 2011 viser blandt andet, at pensionsselskaberne har store udfordringer i forhold til at synliggøre "værdi for pengene" overfor privatkunderne. Især markedsføringen og den personlige rådgivning får bundkarakterer af kunderne. Her er et uddrag af resultaterne:

  • Kun 21 % af kunderne er tilfredse med den personlige rådgivning
  • Kun 17 % finder markedsføringen fra deres pensionsselskab relevant
  • PensionDanmarks kunder er mest tilfredse med den personlige rådgivning
  • AP Pension har de mest loyale kunder blandt de danske pensionsselskaber
  • Kunderne er generelt mere tilfredse med de mindre pensionsselskaber
  • Kunderne hos Industriens Pensionsforsikring oplever, at de får mest værdi for pengene

Få mere information om BrancheIndex™ Pension

Resultaterne fra BrancheIndex Pension 2011 er allerede blevet offentliggjort i en række landsdækkende medier, herunder Børsen og Jyllandsposten. Du kan finde links til presseomtalen under vores pressearkiv. Hvis du vil vide mere om BrancheIndex Pension 2011, er du velkommen til at kontakte researchkonsulent Nitin Ruparelia på e-mail nr@loyaltygroup.dk eller telefon + 45 70 25 26 27.

Gå til vores pressearkiv

Læs mere om Brancheindex™

Læs artiklen "BrancheIndex™ Pension": Privatkunder ikke imponerede over rådgivning"

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet