BrancheIndex - Forsikring 2011: Stor interesse for årets analyse

Loyalty Group gennemførte i 3. kvartal dette års "BrancheIndex - Forsikring 2011" med fokus på kundernes tilfredshed og loyalitet overfor deres forsikringsselskaber. Der har været stor opmærksomhed fra medier og branchen for at få analysens resultater.

Utilfredse kunder koster forsikringsselskaberne dyrt

I alt har 3.300 danske forsikringskunder besvaret undersøgelsen, som har haft fokus på serviceniveau, produkter, købsadfærd, tilfredshed, markedsføring og klagehåndtering. Resultaterne viser tydeligt at flere af forsikringsselskaberne står overfor store udfordringer når det kommer til tilfredshed og loyalitet.

BrancheIndex - Forsikring 2011 undersøgelsen viser blandt andet:

  • 52 % af kunderne har skiftet selskab pga. for høje priser/præmier
  • 9 % er direkte utilfredse med at være kunde i deres forsikringsselskab
  • 23 % har indenfor de sidste 12 måneder overvejet at skifte selskab
  • I flere selskaber forventer helt op til 10 % af kunderne at skifte forsikringsselskab indenfor de næste 12 måneder
  • Op til 14 % af kunderne i enkelte selskaber er direkte utilfredse med håndtering af sagsforløb
  • 9 % vil ikke anbefale deres forsikringsselskab til venner og familie

* Bemærk at resultaterne ikke må gengives uden Loyalty Groups tilladelse

"Det er generelt de forsikringsselskaber med den laveste loyalitet, hvor kunderne er mest utilfredse og forsøger at forhandle om prisen på deres forsikringer. De utilfredse kunder koster derfor selskaberne dyrt, både i mistede kunder og rabatter hos de eksisterende. Det viser endnu en gang at kundeloyalitet burde prioriteres langt højere - også i forsikringsbranchen."

Udtaler seniorrådgiver Mikkel Korntved fra Loyalty Group

Pressen skriver om BrancheIndex - Forsikring 2011

Se et uddrag af de artikler, som har været bragt i medierne på baggrund af Forsikring 2011

Yderligere information

For yderligere information om undersøgelsen kan du kontakte Research konsulent Nitin Ruparelia på mail nr@loyaltygroup.dk eller telefon 23 98 00 08.

Læs mere om vores andre BrancheIndex undersøgelser her 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet