Danske bankkunder er blevet mindre loyale

Loyalty Groups undersøgelse BrancheIndex Bank 2012 viser, at kundernes loyalitet generelt er dalet i forhold til sidste år.

4600 kunder har deltaget i årets undersøgelse og vurderet deres bank på områder som produkter, rådgivning, markedsføring og konkurrenceevne.

Mediestorm påvirker kundeloyaliteten

BrancheIndex Bank viser, at de seneste års mediestorm mod banksektoren tilsyneladende har sat sine spor hos kunderne. I hvert fald er kundernes loyalitet dalet markant i forhold til sidste år.

Samtidig vurderer bankkunderne generelt, at deres bank er blevet mindre og mindre konkurrencedygtig på gebyrer og rentesatser set over en 3-årig periode.

Læs artiklen

 

Fokus på BrancheIndex Bank i pressen

Resultaterne fra BrancheIndex Bank møder hvert år stor interesse fra både banksektoren og pressen. Undersøgelsen har bl.a. været omtalt i TV2 News, Berlingske Business og Børsen.

Se presseomtale her

 

Du er velkommen til at kontakte researchkonsulent Nitin Ruparelia på e-mail nr@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627, hvis du vil vide mere om resultaterne af BrancheIndex Bank 2012.

Læs mere om BrancheIndex her

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet