Dugfriske resultater fra CMO Index 12

Så er resultaterne af Loyalty Groups årlige undersøgelse blandt de danske marketingchefer klar. Mere end 200 marketingansvarlige har deltaget i CMO Index 12 og givet os en dugfrisk status på tendenser og fokusområder i marketingafdelingerne.

Cmo -indexÅrets CMO Index undersøgelse viser blandt andet, at marketingcheferne ser kundeloyalitet som et af deres vigtigste mål og har større fokus på effektmåling. Derudover ser mange mulighed for at styrke kundedialogen gennem de sociale medier og apps.

Her er et uddrag af resultaterne fra CMO Index 12:

  • 25 % af de marketingansvarlige vurderer kundeloyalitet som et af deres 3 vigtigste mål i 2012 - det er seksdobling i forhold til sidste år.
  • 42 % af de marketingansvarlige vil gennemføre regelmæssige kundeanalyser mod 53 % i 2011
  • Kunde-,målgruppe-, og markedsindsigt er det vigtigste for de marketingansvarlige med 39 % i forhold til 13 % i 2011
  • Det er stadig langt de færreste (13 %), som arbejder ud fra en fastlagt ROMI-model
  • 50 % af de marketingfunktioner, som p.t. ikke måles på deres resultater, angiver manglende systemunderstøttelse som årsag.
  • 19 % nævner manglende kompetencer som årsag
  • Kundedialog er det primære formål med tilstedeværelsen på de sociale medier for 61 % af de marketingansvarlige.
  • Halvdelen af de marketingansvarlige måler ikke effekten af deres aktiviteter på de sociale medier

Vi har i år gennemført CMO Index i samarbejde med partnerne Responsive, SAS Institute, Post Danmark og Copenhagen Business School. Resultaterne har blandt andet været omtalt i Børsen og Markedsføring og vil løbende blive perspektiveret i vores nyhedsbrev LoyaltyNews og på en række seminarer. 

Hent inspiration i CMO Index-rapporten

Hvis du vil videre med om årets CMO Index kan du kontakte researchkonsulent Lars Jepsen på telefon +45 70 25 26 27 eller e-mail lj@loyaltygroup.dk. Du har også mulighed for at bestille årets CMO Index-rapport som PDF allerede nu og få inspiration til marketingarbejdet i din virksomhed.

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet