Råd til styrket kundeloyalitet på DI Handels konference

Mikkel Korntved satte kundeloyalitet i fokus på DI Handels Salgskonference den 23. maj og gav konkrete bud på, hvordan virksomheder får det optimale ud af deres kunder.

Indlægget tog udgangspunkt i "Kundeloyalitetens 10 bud" og beskrev en række råd til, hvordan virksomheder kan udvikle de eksisterende kunderelationer.

Et af de centrale budskaber var, at alt for mange virksomheder overvejende fokuserer på at skaffe nye kunder til trods for, at det ofte er langt mere værdifuldt at styrke relationen til de eksisterende. Indlægget blev vurderet som et af de bedste på konferencen af deltagerne, og Mikkel Korntved siger:

- Vi er glade for den positive respons, vi har fået på dagen og håber, at virksomhederne er blevet inspireret til at udnytte det potentiale, der ligger gemt i deres eksisterende kundebase.

Topledelsen skal gå forrest i loyalitetsarbejdet

Mikkel Korntved slog desuden fast, at det tager tid at opbygge loyale kunder, og at det kræver en målrettet indsats fra hele organisationen - ikke mindst fra topledelsen. Virksomhederne skal skabe et stærkt fælles fokus på kunderne og sikre en koordineret indsats, så for eksempel Marketing ikke lover mere, end virksomheden kan levere.

Mikkel Korntved deltog desuden i toplederdebatten på konferencen, hvor deltagerne havde mulighed for at stille uddybende spørgsmål til arbejdet med at optimere kunderelationerne.

Hent inspiration i "Kundeloyalitetens 10 bud"

Du kan få flere råd til, hvordan du kan styrke dine kunders loyalitet i Loyalty Groups artikel "Kundeloyalitetens 10 bud".

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet