Stor interesse for seminar om kritiske kunder

Vi glæder os over den store interesse for vores seminar "Fra kritiske kunder til loyale ambassadører" den 9. maj og håber, at de tæt på 70 deltagere blev inspireret til at sætte arbejdet med de kritiske kunder på agendaen i deres virksomhed.

Seminaret havde både fokus på de kunder, som selv rækker hånden op, og de kunder, som forbliver tavse selvom de er utilfredse. Den sidste gruppe er langt den største og kræver en proaktiv indsats fra virksomhedernes side, hvis de ikke vil miste kunder og omsætning. Mikkel Korntved, adm. direktør i Loyalty Group uddyber:

- 91 % af kunderne klager aldrig - de hævner sig bare ved ikke at vende tilbage til virksomheden og deler deres negative oplevelse med andre. Det er derfor helt afgørende, at virksomhederne har systemer og procedurer til at håndtere de tavse kritiske kunder.

Inspiration og konkrete anbefalinger

Både Loyalty Group, SAS Institute og EnergiMidt delte ud af deres erfaringer og cases og satte tal på værdien af en professionel håndtering af kritiske kunder. Med den rette indsats, kan virksomheder vende de kritiske kunder til øget loyalitet og omsætning. Mikkel Korntved uddyber:

- Virksomheder bør se klager som en gave, for de er en oplagt mulighed for at foretage forbedringer, som kan føre til mere loyale kunder og øget indtjening i fremtiden. Kunder som oplever, at deres klage bliver håndteret professionelt er langt mere tilbøjelige til at foretage genkøb og anbefale virksomheden til andre.

Husk vores næste seminar 30. august

Deltagerne på seminaret fik konkret inspiration og anbefalinger med hjem, som de kunne arbejde med i deres virksomhed. Vi bringer et uddrag af konklusionerne fra seminaret og de vigtigste anbefalinger i næste nummer af LoyaltyNews. Samtidig ser vi frem mod vores næste seminar "Når kunden siger farvel" den 30. august.

Hold dig orienteret om vores seminarer her

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet