Ascom sætter evaluering af kundeprojekter på agendaen

AscomAscom sætter nu evaluering af kundeprojekter på agendaen i både Danmark, Norge og Sverige. Et samarbejde med Loyalty Group skal sikre, at Ascom lever op til kundernes forventninger, og at kunderne vil anbefale virksomheden til andre.

Ascom udvikler og markedsfører løsninger inden for trådløs kommunikation til offentlige og private virksomheder. Der er tale om komplekse løsninger, og kundeprojekterne kan strække sig over 1-2 år. Marketingchef i Ascom, Maj Britt Madsen ser et stort behov for at sætte evalueringen af projekterne i system:

- Vi har selv stået for projektopfølgningen tidligere, men det var en manuel og besværlig proces, og vi anvendte ikke den viden, vi fik om kunderne. Derfor har vi nu valgt at få et professionelt indspark udefra. Loyalty Group kan rådgive os omkring processen, sikre at vi får stillet de rigtige spørgsmål og præsentere viden på en relevant måde for de enkelte funktioner.

Målet er tilfredse kunder og læring på tværs af organisationen

Det primære formål med projektevalueringen er at sikre en høj grad af kundetilfredshed, så kunderne har lyst til at anbefale Ascom til andre virksomheder. Evalueringen skal afdække, om Ascom lever op til kundernes forventninger på alle parametre og få eventuelle klager frem i lyset.  Maj Britt Madsen uddyber:

- Det er vigtigt for os at fange problemer på et tidligt tidspunkt, så vi kan tage action på dem og sikre kundernes tilfredshed - både i forhold til det konkrete projekt og fremtidige projekter. Projektevalueringen skal være med til at synliggøre både vores fejl og vores successer og skabe grundlag for læring på tværs af organisationen.

Rådgivning og inspiration i arbejdet med kundetilfredshed

Dialogen omkring spørgeramme og systemkrav til projektevalueringen er i fuld gang, og Maj Britt Madsen ser det som starten på et udbytterigt samarbejde med Loyalty Group. Projektevalueringen skal skabe grundlaget for en styrket kundeoplevelse, og næste vigtige skridt bliver at få forankret og anvendt viden i organisationen. Maj Britt Madsen slutter:

- Ascoms kernekompetencer ligger et andet sted, og vi har derfor valgt at købe os til ekspertviden inden for kundetilfredshed. Loyalty Group kan give os den inspiration og sparring, vi har brug for i processen. De kan sikre, at vi får relevant viden om vores kunder og rådgive os omkring, hvordan vi anvender den aktivt til at styrke kundeoplevelsen.

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet