Danmarks Lærerforening topper på loyalitet

Der har det seneste år været stort fokus på fagforeningerne i medierne - senest med konflikten mellem Danmarks Lærerforening og KL. Dette kommer også til udtryk i medlemsloyaliteten hos fagforeningerne.

Danmarks Lærerforening ser en stigning i loyaliteten i forhold til sidste år, mens Krifa er faldet et par pladser (figur 1). Mikkel Korntved, adm. direktør i Loyalty Group siger om resultaterne:

- Den markante stigning i loyaliteten hos Danmarks Lærerforening kan meget vel skyldes konflikten med KL, som har været med til at styrke lærernes loyalitet overfor deres fagforening. De er måske blevet mindet om, hvilken værdi deres fagforening har for dem, og hvad den gør for dem.

BrancheIndex Fagforening 2013

Figur 1: Loyalitetsindeks blandt fagforeninger (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer)

Store fagforeninger skal synliggøre værdi

Danmarks Lærerforening topper også, som den fagforening, hvor medlemmerne oplever at få størst værdi for pengene (figur 2), mens DJØF og HK ligger i bunden.  Mikkel Korntved siger om resultaterne:

- Undersøgelsen viser vigtigheden af, at fagforeningerne involverer sig og skaber bånd til deres medlemmer - og der er ingen grund til at vente, til skaden er sket. Mange af de store fagforeninger er simpelthen ikke gode nok til at skabe bånd til medlemmerne og vise, hvilken værdi, de skaber for dem.

BrancheIndex Fagforening 2013

 Figur 2: Hos min fagforening får jeg værdi for pengene (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)

Få mere information om BrancheIndex Fagforening

BrancheIndex Fagforening har mødt stor interesse både fra de danske fagforeninger og fra pressen. Undersøgelsens resultater er blandt andet blevet omtalt i Jyllandsposten.

Du er velkommen til at kontakte researchkonsulent Nitin Ruparelia på e-mail nr@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627 for mere information om BrancheIndex Fagforening 2013.

Læs mere om BrancheIndex Fagforening

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet