Forventningsstyring styrker internetselskabers image

2800 internetkunder har deltaget i BrancheIndex Internet 2013 og vurderet blandt andet deres selskabs image i forhold til konkurrenternes. Fokus på blandt andet kundeoplevelser og forventningsstyring sikrer Waoo! en topplacering.

Nummer 1 på image og kundeloyalitet

Kunderne vurderer, at Waoo! er internetselskabet med det bedste image i branchen. Selskabet går desuden 4 indekspoint frem i forhold til sidste år. I bunden finder man Telenor Bredbånd, som har overtaget sidstepladsen fra Telia.

BrancheIndex Internet 2013

Figur 1: Min internetudbyder har et godt image i branchen (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)

Waoo! ligger også i top, når det gælder kundeloyalitet og har forøget deres fører position med 3 indekspoint i forhold til sidste år. Telia tager igen sidstepladsen på trods af en fremgang på 10 indekspoint i forhold til sidste år.

BranceIndex Internet 2013

Figur 2: Danskernes loyalitet overfor deres internetudbyder (loyalitetsindeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer)

Adm. direktør i Loyalty Group Mikkel Korntved siger om resultaterne:

- Waoo! scorer også højt på hastighed og stabilitet i undersøgelsen, men det alene giver dem ikke et godt image og en høj kundeloyalitet. Det er lige så vigtigt at yde en god service, og at kunderne oplever, at deres internetselskab holder, hvad de lover.

Stor interesse for BrancheIndex Internet

BrancheIndex Internet har mødt stor interesse fra de danske internetselskaber og fra pressen. Undersøgelsens resultater er blandt andet blevet omtalt på Computerworld.dk . Du er velkommen til at kontakte researchkonsulent Nitin Ruparelia på e-mail nr@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627 for yderligere information om BrancheIndex Internet 2013.

Se presseomtale af BrancheIndex Internet


Læs mere om BrancheIndex Internet

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet