Lærerstandens Brandforsikring nr. 1 på kundeloyalitet

For tredje år i træk topper Lærerstandens Brandforsikring som forsikringsselskabet med de mest loyale kunder. Det viser resultaterne fra BrancheIndex Forsikring 2013, hvor 3500 kunder har vurderet deres forsikringsselskab.

Lærerstandens Brandforsikring topper både på kundeloyalitet og image i årets BrancheIndex Forsikring (figur 1 og 2). Undersøgelsen viser også, at næsten alle forsikringsselskaberne igen har fundet deres niveau, efter branchen som helhed oplevede et fald i loyaliteten sidste år.

BrancheIndex Forsikring 2013Figur 1: Loyalitetsindeks blandt forsikringsselskaber (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer)

BrancheIndex Forsikring 2013Figur 2: Mit forsikringsselskab har et godt image i branchen (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)

- Resultaterne fra BrancheIndex Forsikring 2013 slår uden tvivl fast, at det betaler sig, at have et stærkt fokus på kunderne, for dette arbejde er bestemt med til at styrke selskabets image. De mest loyale kunder er selskabets ambassadører og dermed promoverer de deres forsikringsselskab helt gratis og med en langt større effekt end nogen imagekampagne kan gøre, siger Mikkel Korntved, adm. direktør i Loyalty Group

God service er nøglen til øget loyalitet

En anden parameter, som er med til at styrke kundernes loyalitet overfor deres forsikringsselskab, er det serviceniveau, som kunderne oplever. I BrancheIndex Forsikring 2013 bliver kunderne spurgt, om de oplever et højt serviceniveau hos personalet i deres forsikringsselskab. Igen er det Lærerstandens Brandforsikring, som ligger øverst på listen (Figur 3).

BrancheIndex Forsikring 2013Figur 3: Jeg oplever et højt serviceniveau hos personalet i mit forsikringsselskab (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)

- Det er ikke ofte, at kunderne har kontakt med deres forsikringsselskab, men når de har, så er det også vigtigt, at kunderne oplever, at deres forsikringsselskab er der for dem. Det er som regel på baggrund af positive oplevelser ved disse henvendelser, at kunderne efterfølgende anbefaler sit forsikringsselskab til venner og familie, slutter Mikkel Korntved.

Få mere information om BrancheIndex Forsikring

BrancheIndex Forsikring har mødt stor interesse både fra de danske forsikringsselskaber og fra pressen. Resultaterne er blandt andet blevet omtalt i Berlingske den 30. december.

Du er velkommen til at kontakte researchkonsulent Nitin Ruparelia på e-mail nr@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627 for yderligere information om BrancheIndex Forsikring 2013.

Læs mere om BrancheIndex Forsikring

 


 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet