Virksomhederne med de mest loyale kunder i 2013

Loyalty Group belønnede virksomhederne med de mest loyale kunder i 2013 med en Loyalty Award på konferencen "Best in Class - Unik på kundeloyalitet" den 20. november.

Loyalty Group afdækker hvert år kundernes loyalitet i en række brancher. I 2013 blev loyalitetsbarometret rettet mod 9 forskellige brancher, og virksomhederne med de mest loyale kunder blev:

Branche År Land Vinder
Dagligvarer 2013 Danmark Irma
Forsikring 2013 Danmark Lærerstandens Brandforsikring
Pension 2013 Danmark Industriens Pension
Bank 2013 Danmark Arbejdernes Landsbank
A-kasse 2013 Danmark Krifa
Fagforening 2013 Danmark Danmarks Lærerforening
Auto 2013 Norge Lexus
Internet 2013 Danmark Waoo!
Mobil 2013 Danmark Telmore
Auto 2013 Danmark BMW

Loyalty Award

Vinderne på kundeloyalitet blevet offentliggjort i løbet at året, og modtog den 20. november også en Loyalty Award for deres fokus på kunderne. Det skete på Loyalty Groups konference Best In Class - Unik på kundeloyalitet på Hotel Skt. Petri i København.

Et bevis på at kundefokus betaler sig

Virksomhederne kan blandt andet bruge deres Loyalty Award til at synliggøre overfor medarbejderne, at deres fokus på kunderne har værdi, og til at skille sig positivt ud på markedet.

- Det betyder enormt meget for Telmore at vinde prisen for de mest loyale kunder. Vi er stolte af, at det vi gør betaler sig. Vi bruger prisen som "et bevis" overfor nye potentielle kunder og for at vise de eksisterende kunder, at de har valgt rigtigt. Vi sætter en stor ære i at leve op det til store ansvar det er, konstant at sikre kundetilfredshed og -loyalitet, siger Gitte Roskær, kundedirektør i Telmore

Se flere udtalelser fra vinderne

Bag om Loyalty Award 2013

Årets Loyalty Award er baseret på kundernes vurdering af virksomhederne i Loyalty Groups BrancheIndex 2013, som afdækker kundernes tilfredshed på centrale områder og deres loyalitet overfor virksomhederne.

På baggrund af loyalitetsspørgsmålene har Loyalty Group udregnet et loyalitetsindeks fra 0-100 for de enkelte brancher, som giver mulighed for at se, hvordan virksomhederne ligger i forhold til hinanden.

BrancheIndex omfatter de største virksomheder i hver branche, og resultaterne er baseret på minimum 3000 svar i hver branche. Undersøgelserne er blevet gennemført via et webbaseret spørgeskema, som er blevet sendt til et udvalg af emner i Loyalty Groups eget panel på mere end 130.000 emner.

Vil du vide mere om Loyalty Award?

Du er velkommen til at kontakte researchkonsulent Nitin Ruparelia på e-mail nr@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627, hvis du vil vide mere om BrancheIndex og vores Loyalty Awards.

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet