Coop Bank møder blandet interesse

Loyalty Group har afdækket danske dagligvarekunders holdning til den nyoprettede Coop Bank. Total set svarer 15 % af kunderne "ja" til, om de ville overveje at skifte til Coop Bank. Det kan dog undre, at interessen blandt Coop Plus-medlemmerne ikke er større.

Loyalty Group har stillet spørgsmålet "Ville du overveje at skifte din nuværende bank ud med Coop Bank" i den seneste BrancheIndex-undersøgelse rettet mod dagligvarekunder.

Kun 19 % af Coop-medlemmerne overvejer

Blandt alle kunderne i undersøgelsen svarer 15 %, at de ville overveje at skifte til Coop Bank, og ser man kun på svarene fra Coops egne butikker, er tendensen den samme. Blandt medlemmerne af Coop Plus er det kun marginalt flere - nemlig 19 % - som ville overveje at skifte. Adm. direktør i Loyalty Group, Mikkel Korntved siger om resultaterne:

- Man kan undre sig over, at interessen for bankinitiativet ikke er større blandt de kunder, som er allertættest på Coop. De kunder, som har valgt at blive medlemmer, burde have en tættere relation til Coop og dermed også vise større interesse for initiativet.

Fokus på tendenserne indenfor bankverdenen

Mikkel Korntved uddyber i et interview på P1 Business den 6/2, hvordan han ser udviklingen i kundernes holdninger inden for bankbranchen. Et interview, som blandt tager udgangspunkt i resultater fra en af Loyalty Groups andre undersøgelser; BrancheIndex Bank.

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627 for yderligere information om Loyalty Groups BrancheIndex-undersøgelser.

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet