Kundeloyalitet er på agendaen i Marketing

De første resultater fra CMO Index er landet og slår fast, at kundeloyalitet og kundeindsigt får stigende betydning i de danske marketingafdelinger.

CMO IndexNæsten 200 marketingansvarlige har deltaget i årets CMO Index og givet et indblik i indsatser, udfordringer og målsætninger i de danske marketingafdelinger.

Øget fokus på kundeloyalitet og kundeindsigt

Resultaterne viser blandt andet, at kundeloyalitet og kundeindsigt får stigende betydning for de marketingansvarlige.

  • 32,8 % ser det som et af deres 3 vigtigste mål at styrke kundeloyaliteten de næste 12 måneder
  • 40,6 % ser kunde-, målgruppe- og -markedsindsigt som den vigtigste kompetence at styrke
  • 50 % mener, at udviklingen i kundeviden vil have stor betydning for måden at markedsføre sig på

Bliv klogere på tendenserne i Marketing

Hvis du vil vide mere om resultaterne fra årets CMO Index, har du flere muligheder:

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon 70252627, hvis du har spørgsmål til resultaterne fra CMO Index.

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet