Tilfredsheden hos de danske bilejere stiger

AutoIndex 2014De danske bilejere er generelt blevet mere tilfredse med deres bilmærke. BMW topper i årets AutoIndex som bilmærket med de mest tilfredse og loyale ejere.

Den gennemsnitlige tilfredshed blandt de danske bilejere er steget nærmest hvert eneste år siden Loyalty Group gennemførte den første AutoIndex-undersøgelse i 2003. 

- Vi ser helt klart udviklingen i kundernes tilfredshed som et udtryk for, at der er kommet større fokus på kundens samlede oplevelse. Man har fokus på, at kunden skal være tilfreds hele vejen fra køb af bilen til besøg på værkstedet, siger Mikkel Korntved, adm. direktør i Loyalty Group.

BMW nr. 1 i årets AutoIndex

BMW scorer 890 indekspoint ud af 1000 mulige i året AutoIndex-undersøgelse. Det er 11 point mere end sidste år og nok til at vinde det tætte kapløb om førstepladsen. På anden- og tredjepladsen følger Audi og Mercedes-Benz. Resultaterne er udregnet på basis af mere end 36.220 danske bilejeres vurdering af blandt andet deres bilmærke, forhandler og værksted.  

BMW ligger desuden i top på kundeloyalitet i årets AutoIndex-undersøgelse og vinder dermed en Loyalty Award for de mest loyale danske bilejere i 2014.

- Vi har brugt mange ressourcer på yderligere at forbedre kundeorienteringen hos både forhandlere, serviceværksteder og internt hos BMW Danmark, og det er naturligvis altid dejligt, når indsatsen bærer frugt. Den stærke kundeloyalitet har gennem flere år ligget på et konstant højt niveau, og vi vil naturligvis gøre alt for at fastholde dette niveau, siger Jan Askholm, adm. direktør i BMW.

Læs mere om AutoIndex


Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet