BMW Financial Services øger sit kundefokus

BMW Financial Services har etableret et samarbejde med Loyalty Group, som skal sikre øget kundeindsigt på 1:1 niveau, skabe tættere kunderelationer og håndtere kritiske situationer optimalt.

BMW Financial ServicesBMW Financial Services tilbyder primært leasing- og finansieringsaftaler af biler på både B2B og B2C markedet. Den rette kundeindsigt er afgørende for at sikre, at man bruger tid og ressourcer på netop det, som giver størst værdi for kunderne.

- Kundeorientering er et afgørende fokusområde for BMW Financial Services. Det er helt centralt, at vi opnår både større indsigt i og forståelse for vores kunder. På dette grundlag kan vi tage action blandt andet i forhold til CRM og produktudvikling, udtaler Majbrit Scheuerlein, CRM Specialist i BMW Financial Services.

Fra indsigt til handling

Samarbejdet med Loyalty Group skal sikre den rette indsigt i kundernes oplevelser og holdninger, så der kan etableres et solidt fundament for en individualiseret kundedialog. Kontakten til kunderne skal opleves som relevant og vedkommende i en grad, så kundeloyaliteten ikke kun er bundet op på valg af en bil fra BMW. Det er derfor afgørende, at både aftalegrundlaget, kommunikationen og den samlede kundeoplevelse er optimal.

- Vi vil gerne have, at kunderne ikke kun synes godt om bilen, når de indgår en aftale med os. Men også at kunderne er tilfredse med leasing-/købskontrakten, og at den passer optimalt i forhold til netop deres situation, ønsker og behov. Hvis kunderne eksempelvis føler sig utrygge ved indgåelse af en leasingaftale, eller når leasingbilen skal afleveres igen, er det derfor vigtigt, at vi kan identificere dette og handle hurtigt for at afhjælpe deres usikkerhed, tilføjer Majbrit Scheuerlein.

Kundeindsigt er fundamentet i et fremadrettet kundefokus

Kunden er i centrum hos BMW Financial Services, når de fremadrettede indsatser skal defineres. Når først den rette indsigt er indhentet og analyseret, så vil denne viden anvendes til at målrette nye tiltag med et mål om at skabe en endnu tættere relation til kunderne ud fra en indsigt i eventuelle kritiske punkter, som så skal adresseres og optimeres ud fra et "udefra-og-ind" perspektiv.

- Det er meget vigtigt, at vi får etableret den rette kundeindsigt, så vi mest effektivt kan skabe den optimale kundeoplevelse. Vi ønsker at blive bedre til reelt at forstå kunderne og derigennem sikre, at de føler sig trygge og taget godt hånd om i en leasing-/finansieringsaftale med os, slutter Majbrit Scheuerlein.

Få mere af vide

Kontakt Loyalty Group på telefon 70252627 eller e-mail info@loyaltygroup.dk, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at sikre det rette fundament af kundeindsigt til at sikre en reel forandring i kundeoplevelsen.

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet