Danske Bank oplever markant fremgang på kundeloyalitet

Der er stærke forbedringer i kundeloyaliteten hos Danmarks største bank. Danske Bank opnår sin stærkeste placering i loyalitetsindekset siden 2010. Det viser nye tal fra Loyalty Groups endnu ikke offentliggjorte undersøgelse BrancheIndex Bank 2015, som er foretaget blandt 3.500 danske private bankkunder.

Danske Bank stadig i stærk fremgang

I årets undersøgelse formår Danske Bank at fortsætte den positive udvikling. BrancheIndex Bank 2014 tildelte 44 indekspoint til Danske Banks placering i loyalitetsindekset og årets undersøgelse viser, at Danske Bank opnår 52 indekspoint. Banken formår derved en procentvis fremgang i loyalitetsindekset på 18,18 % - en fremgang der er mere end dobbelt så stærk som bankens positive udvikling året forinden.

BrancheIndex Bank 2015

- Danske Bank har opnået en markant udvikling i kundetilfredshed og formår nu for første gang efter deres krise reelt at blande sig med konkurrenterne i loyalitetsindekset. Når man forholder sig til Danske Banks størrelse, er bankens hurtige udvikling endnu mere imponerende, kommenterer Mikkel Korntved og fortsætter:

- at forbedre kundeloyalitet stiller krav til langsigtede indsatser omkring mødet med kunden og kræver konkrete ændringer i en virksomheds organisation og kultur. Siden 2013 har Danske Bank b.la. ændret fokus fra salg til tilfredshed hos sine privatkunder, og denne satsning kan meget vel være en del af forklaringen på bankens flotte loyalitetsforbedring.

Se presseomtale af BrancheIndex Bank

 

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon 70252627, hvis du vil vide mere om resultaterne.

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet