Irma er fortsat i front på kundeloyalitet

Irma har de mest loyale dagligvarekunder i 2015 og topper, både når det gælder loyalitet, serviceniveau, kvalitet og tillid. Det viser resultaterne fra BrancheIndex Dagligvarer 2015.

3.300 kunder har vurderet deres dagligvarekæde i årets undersøgelse, og Irma er en klar vinder på kundeloyalitet med et imponerende placering i loyalitetsindeks på 77 point. Irma har dermed hele 14 point ned til andenpladsen i loyalitetsindexet (figur 1), som også i årets undersøgelse indtages af dagligvarekæden Rema 1000. Selvom forskellen i loyalitet mellem kæderne fortsat er markant, er det værd at bemærke, at Rema 1000 formår en relativt større fremgang end Irma (i 2013 var forskellen mellem kæderne 16 point, hvor den i årets undersøgelse kun er 14 point).

BrancheIndex Dagligvarer 2015
Figur 1: Loyalitetsindeks blandt dagligvarekæder (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitets-spørgsmål med 1-7 svarskalaer)

- Det er anden gang at Loyalty Group afdækker kundernes oplevelser og loyalitet over for deres dagligvarekæde. At Irma topper igen i år er ikke overraskende, da Irmas kunder altid har været meget loyale, hvilket udviklingen i årets BrancheIndex Dagligvarer undersøgelse derved også fastslår. At Rema 1000 fortsat formår at overgå næsten samtlige dagligvarekæder, såvel discount som full service, er tværtimod opsigtsvækkende. Situationen stiller i høj grad krav til resten af branchens evne til, at forstå de bagvedliggende årsager til dagligvarekædens stærke placering, udtaler Mikkel Korntved, adm. direktør i Loyalty Group.

Få mere information om BrancheIndex Dagligvarer

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon 70252627, hvis du vil vide mere om resultaterne.

Læs mere om BrancheIndex Dagligvarer

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet