Dometic Denmark har styrket kundeindsigten

Et samarbejde med Loyalty Group skal sikre Dometic Denmark øget kundefastholdelse og mersalg gennem en styrkelse af kunderelationerne

DometicDometic GROUP er en kundeorienteret, globalt førende producent af innovative komfortprodukter til markedet for campingvogne, autocampere, lastbiler, personbiler og både. Virksomhedsgruppen leverer såvel til industrien som til eftermarkedet med et komplet sortiment af produkter, der gør livet på vejen mere komfortabelt.

- For halvandet år siden startede vi ud med et mål om at øge loyaliteten, stimulere mersalg og skabe øget omsætning inden for segmentet klimaværkstedet. Det er afgørende for os, at få en bedre indsigt i kunderne til at kunne handle på og sikre, at vi benytter både tid og ressourcer på en effektiv måde. Dertil vil vi gerne have gjort kunderne mere bevidst om vores produktudbud og ikke mindst sikre, at de er villige til at anbefale os, siger Per Flensted, adm. direktør i Dometic Denmark.

Fra Indsigt til konkret forandring

Loyalty Group har sikret Dometic Denmark et detaljeret fundament for kunderdata, og virksomheden har opnået relevant og værdifuld kundeindsigt.

- Samarbejdet med Loyalty Group har givet os værdifuld kundeindsigt, som vi allerede kan se en klar effekt af. På baggrund af kundeindsigten har vi iværksat en række initiativer og vi har f.eks. fået meget bedre overblik over vores servicebesøg, som nu bliver booket 14 dage frem. Vi er derfor ikke længere bagud, hvilket har haft en markant effekt på kundeoplevelsen, konstaterer Per Flensted.

Kundeindsigten er central - Også fremover

Dometic Denmark arbejder nu på, at implementere de nødvendige forandringer for at forbedre kundeoplevelsen, øge omsætningen og skabe mersalg. Næste skridt i samarbejdet bliver at gennemføre en opfølgende kundeanalyse. Denne kundeindsigt skal anvendes til at målrette nye tiltag og skabe en endnu tættere relation til kunderne.

- Loyalty Group har givet os et indblik i, hvor vi skal sætte målrettet ind, og hvad der skal til for at sikre kundefastholdelsen og samtidig skabe mersalg. Vi har fået styrket vores kundeindsigt og skabt et langt større fokus på at koordinere vores kundevendte initiativer på en værdieffektiv måde. Vi er så at sige gået fra fornemmelse til konkrete facts, slutter Per Flensted.

Få mere af vide

Kontakt Loyalty Group på telefon 70252627 eller e-mail info@loyaltygroup.dk, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at optimere kundeindsigten og skabe mersalg. 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet