FLSmidth øger kundeorienteringen

FLSmidth gennemfører i samarbejde med Loyalty Group et Globalt pilotprojekt, der skal etablere et fundament for kundeindsigt på tværs af landegrænser

FLSmidth- Det er vigtigt for os, at få indsigt i kunderne og få en klar fornemmelse af, hvad kunden vil og lægger vægt på. Når et projekt f.eks. skal overleveres er kommunikationen af afgørende betydning både i forbindelse med etablering af en cementfabrik samt fra fabrik til kunde efterfølgende. Loyalty Group skal hjælpe os med, at sætte fokus på de faktorer, som er med til at skabe loyaliteten hos kunderne, udtaler Nadia Haagen Pedersen, projektansvarlig og Global Strategic Marketing Manager i FLSmidth.

Fra indsigt til kundeværdi

Kunderelationerne er af afgørende betydning for FLSmidth og der er behov for indsigt i, hvad der skaber værdi for kunderne for at sikre, at begge parter oplever den samme værdi i samarbejdet.

FLSmidth oplever store regionale udfordringer ved etablering af cementfabrikker globalt set, som både kræver kunde- og markedsindsigt samt at kunne indtænke innovative løsninger, som kan adressere specifikke kundekrav, -behov og vilkår.

- I samarbejdet med FLSmidth vil vi skabe et fundament, der gør, at de kan kommunikere mere relevant til kunderne, og give salg mulighed for at yde bedre support. Der skal udarbejdes en "Customer Intimacy"-strategi med et formål om, at skabe en dyb kundeindsigt. Denne muliggør en målrettet segmentering af kundebasen inden for både projektsalg og Produkter & Upgrades, så der kan kommunikeres 1:1-relevant content til de rette personer på det rette tidspunkt, forklarer Nils Riske, konsulent i Loyalty Group.

Kundeorientering prioriteres fremadrettet

Fokus på kundeorientering giver værdi og mening for FLSmidth - Ikke kun på kort sigt, men også fremadrettet for at kunne arbejde mere målrettet og struktureret, og sikre at kunderne oplever en signifikant værdi i samarbejdet hele projektforløbet igennem. 

- Det er vigtigt for FLSmidth løbende fremover, at have en finger på pulsen i forhold til kunderne, at afgørende områder er blevet overensstemt med kunden, og at der er taget hensyn til globale forskelle. Et varigt og målrettet fokus fremadrettet gør, at FLSmidth i højere grad kan imødekomme det kunderne efterspørger, slutter Nadia Haagen Pedersen.

Få mere af vide

Kontakt Loyalty Group på telefon 70252627 eller e-mail info@loyaltygroup.dk, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at få den rette indsigt i kunderne og kommunikere denne til de rette personer på det rette tidspunkt, og optimere værdien for kunderne.

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet