Her er forsikringsselskabet med de mindst flygtige kunder

I BrancheIndex Forsikring 2014 har 3300 danskerne svaret på, om de har overvejet at udskifte deres nuværende forsikringsselskab.

Undersøgelsen BrancheIndex Forsikring 2014 viser, at Lærerstandens Brandforsikring har de mindst flygtige kunder. Her er det kun 8 %, som indenfor de sidste 12 måneder har overvejet at skifte til et andet forsikringsselskab (figur 1).

Brancheindex Forsikring 2014

Figur 1: Har du indenfor de sidste 12 måneder overvejet at udskifte dit nuværende primære forsikringsselskab? (andelen som har svaret "Ja")

- Vi er taknemmelige for og stolte af, at vi igen i år topper i Loyalty Groups BrancheIndex Forsikring på centrale områder. Det er en bekræftelse på, at medarbejdere på tværs af afdelingerne gør en stor indsats, og at denne indsats bliver anerkendt og værdsat af vores medlemmer, hvilket er det, som det handler om. Vi kan bruge det til hele tiden at huske på, at vi er til for medlemmerne i Lærerstandens Brandforsikring og til at motivere os til at "walk the extra mile" fremadrettet, siger Christophe Kirkegaard, Sektionsdirektør, Kommunikation & Marketing, LB Forsikring.

Læs flere udtalelser fra Lærerstandens Brandforsikring

 

Derfor skifter kunderne forsikringsselskab

BrancheIndex Forsikring har også afdækket, hvad de væsentligste årsager er til, at man overvejer at skifte forsikringsselskab. Øverst på listen finder man høje priser/præmier, værdi for pengene og utilfredsstillende sagsbehandling (figur 2).

Brancheindex Forsikring 2014

Figur 2: Hvad er de væsentligste årsager til, at du har overvejet at skifte forsikringsselskab?

- Det er ikke så overraskende, at "høje priser/præmier" er den væsentligste år sag til, at man overvejer at skifte forsikringsselskab. Forsikringer er lavinteresse for de fleste, og noget man bare skal have. Det er først, når man får brug for sine forsikringer, at man finder ud af hvad man reelt betaler for, siger Mikkel Korntved, seniorrådgiver i Loyalty Group.

- Det er interessant, at "værdi for pengene" og "utilfredsstillende sagsbehandling" følger lige efter "høje priser/præmier". Forsikringsselskaberne bør i højere grad vise kunderne, hvilken værdi det har, at have forsikring hos dem frem for et andet forsikringsselskab. Derudover bør forsikringsselskaberne have fokus på at redde forholdet til de kunder, som ikke føler, at de har fået en tilfredsstillende sagsbehandling, siger Mikkel Korntved.

Lærerstandens Brandforsikring har de mest loyale kunder

Ser man på kundeloyaliteten i branchen, så er det også Lærerstandens Brandforsikring, som har de mest loyale kunder. Det er fjerde år i træk, at Lærerstandens Brandforsikring topper listen.

Brancheindex Forsikring 2014

Figur 3: Loyalitetsindeks blandt forsikringsselskaber (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer)

Få mere information om BrancheIndex Forsikring

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon 70252627, hvis du vil vide mere om resultaterne.

Læs mere om BrancheIndex Forsikring

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet