AutoIndex 2015: Lexus bilejere i Norge er mest tilfredse

For fjerde år i træk vinder Lexus den norske del af AutoIndex 2015. Lexus opnår rekordhøj score i AutoIndex og vinder Loyalty Award.

AutoIndex er Skandinaviens største undersøgelse af private bilejeres holdninger og tilfredshed. 11.757 norske bilejere fordelt på 23 forskellige bilmærker, har deltaget i AutoIndex 2015. Lexus topper alle områder i undersøgelsen og scorer 918 indekspoint ud af 1.000 mulige. Dette er en fremgang på 8 indexpoint i forhold til sidste år og den hidtil højeste score.

AutoIndex 2015 Norge

AutoIndex 2015Andre topresultater i AutoIndex

Ellers er ændringerne i toppen på totalniveau:

  • BMW klatrer to pladser op og indtager 2. pladsen
  • Audi falder 0,3% i indexpoint, hvilket resulterer i en delt tredjeplads med Toyota og Mercedes
  • Den gennemsnitlige tilfredshed er steget med 1,1%

Mazda har størst fremgang totalt set, efterfulgt af Mitsubishi og derefter et tæt løb mellem Mini, Suzuki, BMW og Ford. Dette gør at Matzda går fra en 18. plads til en 9. plads, og Mitsubishi går fra en anden sidste plads til en 20. plads.

Lexus vinder Loyalty Award

Lexus placerer sig øverst på loyalitet i årets AutoIndex-undersøgelser og vinder Loyalty Award for de mest loyale bilejere i Norge i 2015 for fjerde år i træk.

Jan Christian Holm, General Manager i Lexus Norge udtaler:

- Vi har helt siden starten haft et stærkt fokus på kundeservice, og har stor respekt for både brandet Lexus og alle de kunder, som vælger os.

Vores produkter holder en overlegen kvalitet som gør arbejdet lettere, samtidig med vi hele tiden arbejder for at levere den bedste service i branchen. Dette gælder både for salg og eftersalg.

Det er som med et ægteskab… Hvis man har det godt, så forlader man det ikke til fordel for noget andet!

Baggrund om AutoIndex

Analysen består af knap 120 spørgsmål, hvor bilejeren skal forholde sig til bilen ud fra tre perspektiver: bilen i sig selv, forhandleren og værkstedet. Resultaterne er udregnet på basis af 11.757 norske bilejeres vurdering af blandt andet:

  • Bil og køreegenskaber (vægter 40 %)
  • Oplevelser ved køb af bil (vægter 20 %)
  • Service af bil på værksted (vægter 20 %)
  • Loyalitet over for bilmærket (vægter 20 %)

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627, hvis du vil vide mere om AutoIndex.

Læs mere om AutoIndex

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet