Discountkæde topper på kundeloyalitet

Årets undersøgelse kårer Rema 1000 som førende på kundeloyalitet blandt de undersøgte dagligvarekæder. Det viser resultaterne fra BrancheIndex Dagligvarer 2016.

3300 privatkunder har vurderet deres dagligvarekæde i årets undersøgelse, og Rema1000 tager første pladsen. Undersøgelsen fokuserer på loyalitets- og tilfredshedsforhold over for udvalgte dagligvarekæder, samt bringer indsigt i brug af online dagligvarehandel.

Rema 1000 klart i front

Med 66 point på loyalitetsindekset tager Rema 1000 førstepladsen i årets BrancheIndex Dagligvarer undersøgelse og leverer derved samtidig en fremgang siden 2015 på 3 point (Figur 1). De efterfølgende 3 placeringer i loyalitetsindekset opnås af Kvickly, Superbrugsen og Lidl, som med hhv. 63, 62 og 61 point alle har indeksplaceringer over undersøgelsens totale gennemsnit på 58 point. Undersøges den procentuelle udvikling i loyalitetsindekset for undersøgelsens enkelte dagligvarekæder, står Rema 1000 også her stærkt med en udvikling siden 2015 på 5 %. 

BrancheIndex Dagligvarer 2016

Figur 1: Loyalitetsindeks blandt dagligvarekæder (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitets-spørgsmål med 1-7 svarskalaer) 

Resultaterne for årets BrancheIndex Dagligvarer undersøgelse viser derved, at Rema 1000 formår at slå samtlige discount og full-service konkurrenter i kampen om dagligvarekædernes placering som kæden med de mest loyale kunder.

Få mere information om BrancheIndex Dagligvarer

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon 7025 2627, hvis du vil vide mere om resultaterne.

Se presseomtale af BrancheIndex Dagligvarer

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet