FLSmidth skærper fokus i kundestrategien

Et samarbejde med Loyalty Group har givet FLSmidth afgørende kundeindsigt og sikret et værktøj til at konkretisere og operationalisere deres kundestrategi

FLSmidth er en dansk cementkoncern og global markedsleder blandt leverandører af cementfabrikker, teknologi og serviceydelser til cementindustrien.

FLSmidthUnik kundeindsigt

FLSmidth startede i 2015 et pilotprojekt i samarbejde med Loyalty Group for at få indsigt i værdien af at arbejde målrettet med kunderne. FLSmidth har nu opnået værdifuld og unik indsigt i beslutningstagerne, samt hvad der reelt driver kundernes loyalitet.

- Samarbejdet og sparring med Loyalty Group har givet os indsigt i den økonomiske værdi af kundeloyalitet. Det har været en eye-opener for os. Vi har opnået en vigtig indsigt i forretningsværdien for de forskellige loyalitetssegmenter, og vi kan nu påbegynde en rejse med at komme endnu tættere på kunden. Vi kommer proaktivt til at have mere fokus på deres behov, og gør det derved muligt at fastholde og udbygge vores position i et konkurrencepræget marked, siger Nadia Haagen Pedersen, projektansvarlig og Global Strategic Marketing Manager i FLSmidth.

Fra strategi til action

Den økonomiske værdi af kundernes loyalitet er blevet synlig for FLSmidth på tværs af salg og marketing, og projektet er gået fra at være et pilotprojekt til at udmunde i et skærpet fokus på loyalitet. FLSmidth har fået indsigt i, hvordan loyaliteten påvirker bundlinjen både direkte og indirekte.

- Den indsamlede og strukturerede kundeindsigt skal benyttes til at effektivisere vores kundevendte processer og implementere indsatser på tværs af salg og marketing. Vi har fået et redskab til at operationalisere vores "Customer Intimacy" strategi, hvilket kan sikre vores kundefokus fremadrettet - Og arbejdet med kunderne slutter bestemt ikke her, konstaterer Nadia Haagen Pedersen.

Få mere at vide

Kontakt Loyalty Group på telefon 7025 2627 eller e-mail info@loyaltygroup.dk, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at omsætte kundestrategien til konkrete kundevendte initiativer og sikrer, at den efterleves på tværs af afdelinger.

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet