PensionDanmark sætter standarden for kundeloyalitet

Danske pensionsselskaber styrker loyaliteten for fjerde år i træk. Det viser nye tal fra Loyalty Groups BrancheIndex Pension 2015

BrancheIndex PensionPensionsselskaberne kæmper i stigende grad om at skabe loyale kunder og nye tal fra BrancheIndex Pension 2015 viser, at branchen som helhed lykkes med opgaven samt at PensionDanmark opnår den hidtil højeste score i undersøgelsens historie.

PensionDanmark sætter ny standard for kundeloyalitet

PensionDanmark topper for andet år i træk i Loyalty Groups BrancheIndex Pension undersøgelse, som selskabet med de mest loyale kunder og vinder dermed branchens Loyalty award for 2015. Samtidig sætter PensionDanmark standarden for kundeloyalitet med det hidtil højeste niveau målt siden BrancheIndex Pension undersøgelsen første gang blev udarbejdet i 2011. Med en procentuel fremgang på 6 % siden 2014, evnede PensionDanmark en fremgang i loyalitetsindekset på 2 indekspoint og kunne derved erfare en udvikling fra 49 til 51 indekspoint i 2015.

- Vi er meget stolte over igen i år at have branchens mest loyale og tilfredse medlemmer. Som kundeejet selskab er vi udelukkende sat i verden for at skabe værdi for medlemmerne - hvad enten det gælder om at sikre gode afkast, lave omkostninger, relevante produkter eller høj kundeservice. Det har vi også arbejdet benhårdt på det seneste år, hvor omkostningerne bl.a. har fået endnu et hak nedad, samtidig med at medlemsservicen er løftet yderligere i form af hurtigere sagsbehandling, højere rådgivningsniveau og flere digitale muligheder. At vi nu for andet år i træk modtager denne pris, er et udtryk for, at vi i den grad er på rette vej, og at vores daglige arbejde faktisk gør en reel forskel for medlemmerne, siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

BrancheIndex Pension 2015 - Loyalitetsindeks

Udvikling i loyalitetsindeks blandt pensionsselskaber (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer).

- At PensionDanmark fortsat udvikler og forsvarer sin førsteplads i loyalitetsindekset er en opsigtsvækkende præstation, fordi selskabet samtidigt er en af landets største pensionskasser. I arbejdet med at øge kundeloyaliteten ser vi mange gange, at netop de største selskaber også oplever de største udfordringer. PensionDanmarks topplacering i forhold til konkurrencen er hermed med til at bevise, at selvom man er tredje største spiller inden for en branche, er succes inden for arbejdet med kundeloyalitet ikke er en utopi, siger Mikkel Korntved, direktør og seniorrådgiver i Loyalty Group.

LP Pension vækster mest på kundeloyalitet

LP Pension er det selskab som har den største fremgang i kundeloyalitet i årets BrancheIndex Pension undersøgelse med en stigning på hele 19 % efterfulgt af PKA-Pension, som stiger 17% i forhold til sidste år. Sammenlignet med branchens gennemsnit på 7 % oplever LP Pension derved knap tre gange så stor en fremgang.  Da LP Pension med 48 procentpoint ydermere ligger nr. 2 i brancheanalysen, udfordrer de stærkt PensionDamark om førstepladsen, hvis de formår at fastholde den markante loyalitetsfremgang.
Procentuel loyalitetsudvikling:

BrancheIndex Pension 2015 - Placering
        
Få mere information om BrancheIndex Pension

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon 70252627, hvis du vil vide mere om BrancheIndex Pension undersøgelsen.

Læs mere om BrancheIndex Pension

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet