Hvor loyale er de danske kunder over for deres forsikringsselskab?

Ifølge årets undersøgelse, har Lærerstandens Brandforsikring de mest loyale kunder og placeres i toppen af LoyalitetsIndexet™.

3277 privatkunder har tilkendegivet deres loyalitets- og tilfredshedsforhold over for deres forsikringsselskab. Ud over loyalitet og tilfredshed, klargør undersøgelsen de danske forsikringskunders holdninger til deres forsikringsselskab ud fra centrale områder som; Værdi for pengene, Servicekvalitet, Evne til at informere og den oplevede sagsbehandling.

Lærerstandens Brandforsikring stadig i front

Med 87 indekspoint sikrer Lærerstandens Forsikring (LB Forsikring) igen sin topplacering i LoyalitetsIndexet™ i årets BrancheIndex Forsikring undersøgelse.

BrancheIndex Forsikring 2017

"For at opnå en øget kundeloyalitet, er det blandt andet afgørende at forsikringsselskaberne hjælper kunderne med at danne sig et klart overbliv over deres forsikringer (inklusiv betingelser og vilkår). Selskaberne bør handle proaktivt, for eksempel ved at tage kontakt til kunderne, hvis der er områder hvor de eventuelt er underforsikret eller dobbeltforsikret. Kundernes skal have tillid til, at deres selskab vil dem det bedste og er i stand til at sammensætte en forsikring, der passer til deres specifikke behov", forklarer direktør og seniorrådgiver Mikkel Korntved.

Få mere information om BrancheIndex Forsikring

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon 7025 2627, hvis du vil vide mere om resultaterne.

BrancheIndex Forsikring i pressen

BrancheIndex Forsikring møder hvert år interesse fra de danske forsikringsselskaber og den danske presse.

Læs hvad pressen skriver om BrancheIndex Forsikring

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet