Kundens Livscyklus

Hvis du vil have loyale kunder, må du se på hele virksomhedens evne til at skabe værdi gennem Kundens Livscyklus - fra første møde med kunden til en eventuel afsked. Vi kan hjælpe dig med at få overblik over de væsentligste kontaktpunkter med dine kunderne og samtidig sikre dig den nødvendige viden om, hvordan du skaber øget værdi for dine kunder i alle faser. Vi opdeler Kundens Livscyklus i 6 faser, som er kendetegnet ved specifikke forretningsmæssige udfordringer.

Kundens -livscyklus

1. Akkvisition

Det er dyrt og ressourcekrævende at skaffe nye kunder. Vi hjælper dig med at tiltrække de rigtige kunder og sikre, at så få som muligt falder fra i salgsprocessen.

2. Velkomst

Det er vigtigt at afstemme forventninger i starten af samarbejdet. Vi hjælper dig med at afdække og afstemme kundernes forventninger og skabe optimal værdi.

3. Udvikling

Det er vigtigt konstant at udvikle samarbejdet med dine kunder. Vi giver dig svar på, hvordan du styrker relationen til dem og udnytter potentialet for mersalg.

4. Fastholdelse

Hvilke af dine kunder overvejer at skifte til konkurrenten? Vi overvåger dine kunders holdning til dig, så du har mulighed for at reagere, før det er for sent.

5. Kritisk fase

Sandhedens øjeblik er, når der opstår en krise i samarbejdet. Vi hjælper dig med at håndtere og forebygge kundeklager og handle optimalt, når krisen er en realitet.

6. Afsked

Når kunderne vælger at sige farvel kan du forsøge at vinde dem tilbage igen eller sende dem pænt af sted. Vi hjælper dig med at træffe og eksekvere den rigtige beslutning.

Dine udfordringer

Læs om de udfordringer, vi kan hjælpe med.

 

Vores løsninger

Få overblik over vores løsninger.

 

Kundecases

Se vores kundecases og udtalelser.