Customer Study - Styrk kundeloyaliteten på basis af viden

Customer Study er Loyalty Groups helhedsorienterede løsning til at analysere og udvikle kundeloyalitet og -tilfredshed.

CustomerstudyCustomer Study giver dig detaljeret viden om dine kunders oplevelser, tilfredshed og loyalitet. Viden som giver dig mulighed for at arbejde målrettet på at:

  • reducere kundeafgangen markant
  • skabe mersalg til dine eksisterende kunder
  • tiltrække nye kunder med stor lønsomhed.

Kundeloyalitet er nøglen til øget vækst

Alt for mange traditionelle kundeanalyser fokuserer kun på at afdække kundernes tilfredshed, selvom nøglen til fremtidig vækst ligger i kundeloyaliteten.

Loyale kunder bliver hos dig i længere i tid, køber langt mere hos dig og er med til at tiltrække nye lønsomme kunder, fordi de kan se en stor værdi i at samarbejde med din virksomhed.

Customer Study giver overblik over den enkelte kundes loyalitet samt årsagerne bag, så du kan sætte ind med en målrettet indsats for at fastholde, udvikle eller afvikle kunden. 

Kom sikkert fra kundeanalyse til kundeloyalitet

Customer Study bliver skræddersyet til din virksomheds behov, men med mere end 20 års erfaring med kundeloyalitet har vi en klar holdning til, hvordan du opnår størst muligt udbytte.
En kundeanalyse skaber først værdi, når den bliver omsat til konkrete og værdsatte indsatser over for kunderne. Vi anbefaler derfor, at arbejdet med Customer Study omfatter:

  • Foranalyse: Afdækker kontaktpunkterne med kunderne, behovet for viden i organisationen og det økonomiske potentiale i en øget kundeloyalitet
  • Loyalitetssegmentering: Klassificerer kunderne i loyalitetssegmenter på basis af anerkendte modeller, som f.eks. NPS eller Loyalitetsmatricen
  • Årsagsforklaring: Forklarer årsagerne til den enkelte kundes loyalitetsstatus og identificerer relevante indsatsområder
  • Forretningsmæssig tolkning: Omfatter tolkning af resultaterne samt konkrete prioriteringer og anbefalinger til indsatser, der kan øge kundeloyaliteten
  • Motivationsworkshop: Involverer medarbejderne og sikrer deres forståelse og motivation i arbejdet med at skabe loyale kunder

Få gode råd til en øget kundeloyalitet

Kontakt os gerne på telefon 70 25 26 27 for en dialog om, hvordan du sikrer den optimale proces og viden i arbejdet med at skabe øget kundeloyalitet. Du kan også finde mere inspiration til arbejdet med kundeloyalitet i vores white papers.

Bestil beskrivelse af Customer Study her




Bestil vores bog

Ledelseshåndbog med inspiration til kundeorientering

 

Download white paper

Læs kundeloyalitetens
10 bud

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet