Barriereanalyse

Hvad afholder jer fra at blive ægte kundeorienterede? 

En virksomhed er aldrig så kundeorienteret, som dens ledelse går og tror. Og det koster på bundlinjen.

En kundeorienteret virksomhed er mere profitabel end en selvcentreret. Men selv når ledelsen har sat kundeorientering højt på dagsordenen, kan virkeligheden meget vel være en anden. Det ved de ude på gulvet.

Barriereanalysen afdækker, hvad der skal til, for at virksomheden bliver lige så kundeorienteret, som den tror, den er. Og det er der penge i.

Få sat et spejl op for virksomheden

Det er medarbejderne, der har den daglige kontakt til kunderne. Det er derfor også dem, der allerbedst ved, hvad der står i vejen for at være ægte kundeorienteret. Derfor indledes Barriereanalysen med en spørgeundersøgelse blandt alle relevante medarbejdere i organisationen.

Undersøgelsen afdækker, gennem en række spørgsmål per dimension, medarbejdernes engagement, kompetence, mulighed og koordinering for at agere optimalt kundeorienteret. Hvis blot et af de fire områder halter, så vil kundeorienteringen også gøre det, fordi de hver især kan udgøre en barriere.

Når vi først har hjulpet jer med at identificere barrieren – eller barriererne, for der er oftest flere – kan I arbejde struktureret med at blive en mere kundeorienteret virksomhed.

Sådan bliver I en ægte kundeorienteret virksomhed

Medarbejderundersøgelsen er det første step af flere på vejen til at blive en ægte kundeorienteret virksomhed. Vi arbejder normalt med en tretrinsmodel:

  • Analyse og afrapportering af resultater. Ledelsen får adgang til resultaterne på afdelingsniveau
  • Ledelsesworkshop. Vi hjælper jer med at identificere og prioritere de vigtigste indsatsområder
  • Medarbejderworkshop. Her bliver medarbejderne inspireret til at blive mere kundeorienterede og til at tage ejerskab over processen.

Bundlinjen: Kontakt os!

Hele 84 % af ledere i europæiske virksomheder mener ikke, at de får optimal værdi af deres indsatser for øget kundeorientering (Customerfit benchmark-data). Så hvis du også kan mærke tvivlen nage, er der sikkert noget om det.

Kontakt os på telefon 70 25 26 27. Så har du allerede taget første skridt for at gøre noget ved det – og ved din bundlinje.

 

 

Tidligere var det sådan, at det selskab, der ejer fiberen, også ejer kunden. Ny lovgivning betyder, at markedet bliver åbnet op, og derfor skal vi styrke kundeorienteringen yderligere. Loyalty Groups Barriereanalyse giver os det perfekte udgangspunkt for planlægningen af det videre arbejde.

Salgsanvarlig, Energi Fyn Bredbånd

 

Download: Barriereanalysen

Hvad afholder jer fra at blive ægte kundeorienterede? 

En virksomhed er aldrig så kundeorienteret, som dens ledelse går og tror. Og det koster på bundlinjen.

Her kan du downloade Barriereanalysen, som er udarbejdet af Loyalty Group.

 

whitepaper barriereanalyse

Hvis du vil vide mere...

Her kan du læse mere om Loyalty Group og vores erfaringer gennem 25 år. Du kan også lade dig inspirere i vores viden om kundeloyalitet eller læse mere om vores løsninger.

Vi hjælper virksomheder med at øge indtjeningen via styrket fokus på kundeloyalitet. Og det har vi gjort i over 25 år.

Vi har så meget viden om kundeloyalitet, at vi deler ud af den. I artikler, nyhedsbreve og til foredrag. Dyk ned i det hele her.

Der er ingen quick fix, når du vil have loyale kunder. Til gengæld har vi masser af gode og velafprøvede løsninger. 

Find os

Loyalty Group
Smedeland 30
2600 Glostrup
Danmark