AutoIndex™

Fokus på skandinaviske bilejeres loyalitet

AutoIndex™ er den største og mest omfattende af Loyalty Groups BrancheIndex-undersøgelser med 42.737 besvarelser årligt. Undersøgelsen afdækker private bilejeres oplevelse af og tilfredshed med deres bil, forhandler og værksted.

25 skandinaviske bilimportører anvender AutoIndex som et værktøj til at følge udviklingen i kundernes oplevelser og vurdere, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne på markedet.

– AutoIndex giver os et vigtigt her-og-nu indblik i, hvordan kunderne vurderer blandt andet vores forhandleres service og er vigtigt supplement til vores egne undersøgelser.

CSI Specialist, Mercedes-Benz

Resultater fra AutoIndex 2021

BMW vinder AutoIndex 2021 i Danmark, mens Mercedes-Benz indtager dette års andenplads. Toyota tager den sidste podieplads i Danmark. Resultaterne er udregnet på basis på 20.797 danske bilejeres oplevelser og holdninger. 

Lexus vinder AutoIndex 2021 i Norge, mens Toyota indtager dette års andenplads. BMW tager den sidste podieplads i Norge. Resultaterne er udregnet på basis på 10.964 norske bilejeres oplevelser og holdninger. 

Toyota vinder AutoIndex 2021 i Sverige, mens Honda indtager andenpladsen. Subaru tager den sidste podieplads i Sverige. Resultaterne er udregnet på basis af mere end 10.976 svenske bilejeres oplevelser og holdninger. 

AutoIndex undersøgelsen består af over 200 spørgsmål, hvor de private bilejere skal forholde sig til sit bilejerskab ud fra fire områder. Bilen i sig selv (produktet), den overordnet Loyalitet overfor bilmærket, forhandleren (købsoplevelsen) og værkstedet (servicering af bilen).

 

AutoIndex i pressen

Resultaterne fra AutoIndex møder hvert år stor interesse fra både bilbranchen og pressen og er blevet omtalt i både danske, norske og svenske medier.

For Toyota Danmark udgør Loyalty Groups årlige AutoIndex resultater nok det vigtigste supplement til kundetilfredshedsanalyser og VoC. Analysen giver et detaljeret indblik i kundernes oplevelse med vore produkter og services, og giver os ny viden og teser at arbejde videre med. Derfor præsenteres og deles resultaterne med en stor del af organisationen, lige fra top management til specialist niveau, da vi jo alle arbejder med at forbedre kunderejsen og udvikle forretningen.”

Ralf K. Jensen, Senior Specialist hos Toyota

 

Toyota Norway has for many years had significant use of the annual AutoIndex survey.

Hence, every year when issued, we gather key staff across the company including top management for a survey review with Mikkel Korntved and Lars Jepsen from Loyalty Group.

Thereafter, the key findings are used by the related departments to further investigate and decide upon improvement areas and actions.

As AutoIndex being the largest car survey in Scandinavia and also constantly developing scope, the importance of this extensive survey as a management tool cannot be overrated.

Jørn A. Brønmo, Marketing Director hos Toyota Norge AS

 

Toyota reklame film juni 2021 ‘Danmarks bedste værksted’
Toyota vandt bedste værksteds oplevelse i AutoIndex 2021 for 19. år i træk. Det blev fejret med en reklame film, hvor Toyota sætter fokus på deres flotte placering.

For 19. år i træk indtager Toyota førstepladsen som det bilmærke, der både har de mest tilfredse værkstedskunder, og det bilmærke, hvor kunderne er mest tilfredse med forhandleren. Det viser den største tilfredshedsundersøgelse i bilbrancen i Danmark, AutoIndex, som Loyalty Group står bag. 

 

Download: AutoIndex

 

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af AutoIndex, så udfyld formularen.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 70 25 26 27, hvis du vil vide mere om AutoIndex og anvendelse af resultaterne.

 

Autoindex

Find os

Loyalty Group
Smedeland 30
2600 Glostrup
Danmark