BrancheIndex™ Forsikring

Forsikringsselskaber taber på kundeloyalitet

Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Forsikring for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet overfor deres forsikringsselskab.

Undersøgelsen giver de danske forsikringsselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

BrancheIndex™ Forsikring vurderer forsikringselskabet på centrale områder som:

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image og omdømme
  • Tillid og etik
  • NPS®
  • Loyalitetsindex

Lærerstandens Brandforsikring har for 10. år i træk de mest loyale kunder

3845 privatkunder har tilkendegivet deres loyalitets- og tilfredshedsforhold over for deres forsikringsselskab i dette års undersøgelse. Blandt de 11 undersøgte forsikringsselskaber, tager Lærerstandens Brandforsikring endnu en gang førstepladsen.

BrancheIndex – Forsikring 2021/2022

Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer (Total er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre selskaber, som ikke er medtaget i denne grafik)

Stærk fører stadig i front, mens de store selskaber går tilbage

For 10. år i træk formår Lærerstandens Brandforsikring at forsvare sin topposition i BrancheIndex™ Forsikring.
IDA Forsikring placerer sig som nummer 2, mens ALKA er nummer 3.
En række af de større selskaber har i år haft en tilbagegang, og kunderne oplever et lavere tilfredshedsniveau. De selskaber der i år ligger placeret under gennemsnittet er Tryg, If, Topdanmark, Alm. Brand og Codan – med Gjensidige Forsikring på den sidste placering, i årets undersøgelse.

 “De mindre selskaber har højere loyalitet, fordi de små er mere fleksible, proaktive og målrettet i at caste deres kunder. De små selskaber er generelt bedre til at have et tydeligt brand blandt deres kunder, og er klar til at anvende ny teknolog. ALKA er igen i 2021 det forsikringsselskab, hvor kunderne opfatter, at de er bedst til digitalisering og selvhjælp via internettet. Dette bør være et fokusområde for de store selskaber” siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

BrancheIndex Forsikring i pressen

BrancheIndex Forsikring møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.

 

Vi er ejet af vores medlemmer. Derfor er deres tilfredshed og loyalitet afgørende for os. Sat på spidsen er en sund forretning og gode forsikringer midlet, og glade medlemmer målet. Derfor er vi enormt stolte over, at vi vinder for 8. år i træk, og vi takker for anerkendelsen. Resultaterne viser også, at vi ikke hviler på laurbærrene. Og der skal lyde en kæmpe ros til alle de dygtige medarbejder i LB Forsikring knokler hver dag for at give vores medlemmer den bedst mulige oplevelse.”

 CCO, LB Forsikring

 

BrancheIndex™ produktbeskrivelse

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld blot formularen - det koster kun en tilmelding til vores nyhedsbrev.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 70 25 26 27, hvis du vil vide mere om BrancheIndex™ og anvendelsen af resultaterne.

BrancheIndex produktbeskrivelse cover

Rapporten "BrancheIndex™ Danmark 2022"

Sammenligning af Net Promoter Score® i 10 brancher.

Rapporten giver et overblik over loyaliteten på tværs af 10 brancher. På 26 sider præsenteres NPS®-scoren for alle deltagende virksomheder, samt en række udvalgte eksempler på sammenhænge mellem loyalitet og kundernes oplevelser.

  • Danske NPS® benchmarks
  • 10 brancher
  • 95 navngivne virksomheder
  • 54.915 kundebesvarelser

Få et sneak peak på konklusionerne, og download rapporten, i artiklen "Nye NPS® Benchmarks: Så loyale er de danske forbrugere".

BrancheIndex Danmark 2022