Kundeloyalitet – BrancheIndex Forsikring

Forsikringsselskaber vinder frem på kundeloyalitet

Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Forsikring for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet overfor deres forsikringsselskab.

Undersøgelsen giver de danske forsikringsselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

BrancheIndex Forsikring vurderer forsikringselskabet på centrale områder som:

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Omdømme
  • Skadeshåndtering
  • Klagehåndtering
  • NPS
  • Loyalitetsindex

Blandt de 9 undersøgte forsikringsselskaber i BrancheIndex™ Forsikring 2020 tager Lærerstandens Brandforsikring førstepladsen.

Lærerstandens Brandforsikring har stadig de mest loyale kunder

4058 privatkunder har tilkendegivet deres loyalitets- og tilfredshedsforhold over for deres forsikringsselskab. Ud over loyalitet og tilfredshed, klargør undersøgelsen de danske forsikringskunders holdninger til deres forsikringsselskab ud fra centrale områder som; Produktkvalitet, Servicekvalitet, Værdi for pengene, Omdømme og Skadesbehandling.

Stærk fører stadig i front, men de store selskaber går frem

Igen i år formår Lærerstandens Brandforsikring at forsvare sin topposition i BrancheIndex Forsikrings Loyalitetsindeks. Alka, GF-Forsikring og FDM forsikring placeres som nummer 2 med samme indexscore, så marginalerne afgør placeringerne på de sidste podiepladser.

De store danske selskaber har i år haft en fremgang, og kunderne oplever et højere tilfredshedsniveau. De store selskaber er igen i år placeret under gennemsnittet, men vi ser en fremgang på Tryg, Topdanmark, og Codan, mens det kun er Alm. Brand, der går tilbage blandt de fire store.

 “De mindre selskaber har højere loyalitet, fordi de små er mere fleksible, proaktive og målrettet i at caste deres kunder. De små selskaber er generelt bedre til at have et klar brand blandt deres kunder, og klar til at anvende ny teknolog. Alka er det forsikringsselskab, hvor kunderne opfatter, at de er bedst til digitalisering og selvhjælp via nettet. Dette bør netop være et fokusområde for de store selskaber” siger Lars Jepsen, Researchmanager Loyalty Group.

Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer (Total er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre selskaber, som ikke er medtaget i denne grafik)

BrancheIndex Forsikring i pressen

BrancheIndex Forsikring møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.

 

Vi er ejet af vores medlemmer. Derfor er deres tilfredshed og loyalitet afgørende for os. Sat på spidsen er en sund forretning og gode forsikringer midlet, og glade medlemmer målet. Derfor er vi enormt stolte over, at vi vinder for 8. år i træk, og vi takker for anerkendelsen. Resultaterne viser også, at vi ikke hviler på laurbærrene. Og der skal lyde en kæmpe ros til alle de dygtige medarbejder i LB Forsikring knokler hver dag for at give vores medlemmer den bedst mulige oplevelse.”

 CCO, LB Forsikring

 

Download: BrancheIndex

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex, så udfyld formularen.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 70 25 26 27, hvis du vil vide mere om BrancheIndex og anvendelse af resultaterne.

Brancheindex

Find os

Loyalty Group
Smedeland 30
2600 Glostrup
Danmark