Kundeloyalitet – BrancheIndex Forsikring

Forsikringsselskaber vinder frem på kundeloyalitet

Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Forsikring for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet overfor deres forsikringsselskab.

Undersøgelsen giver de danske forsikringsselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Omdømme
  • Skadeshåndtering
  • Klagehåndtering
  • NPS
  • Loyalitetsindex

Blandt de 8 undersøgte forsikringsselskaber i BrancheIndex Forsikring 2019 tager Lærerstandens Brandforsikring førstepladsen.

Lærerstandens Brandforsikring har stadig de mest loyale kunder. De store selskaber vinder dog stærkt frem

3448 privatkunder har tilkendegivet deres loyalitets- og tilfredshedsforhold over for deres forsikringsselskab. Ud over loyalitet og tilfredshed, klargør undersøgelsen de danske forsikringskunders holdninger til deres forsikringsselskab ud fra centrale områder som; Produktkvalitet, Servicekvalitet, Værdi for pengene, omdømme, og skadesbehandling.

Lærerstandens Brandforsikring stadig i front

Lærerstandens Forsikring (LB Forsikring) sikrer sig igen en topplacering på kundeloyalitet med 87 indekspoint i den seneste BrancheIndex Forsikring undersøgelse.

“De mindre selskaber har højere loyalitet, fordi de ofte er mere fleksible, proaktive og har en mere klar kundeprofil i deres branding.  Men de tre store forsikringsselskaber ligger i den lidt tunge ende af indekset, ” siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.”

 

Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer (Total er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre selskaber, som ikke er medtaget i denne grafik)

BrancheIndex Forsikring i pressen

BrancheIndex Forsikring møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.

Vi er ejet af vores medlemmer. Derfor er deres tilfredshed og loyalitet afgørende for os. Sat på spidsen er en sund forretning og gode forsikringer midlet, og glade medlemmer målet. Derfor er vi enormt stolte over, at vi vinder for 8. år i træk, og vi takker for anerkendelsen. Resultaterne viser også, at vi ikke hviler på laurbærrene. Og der skal lyde en kæmpe ros til alle de dygtige medarbejder i LB Forsikring knokler hver dag for at give vores medlemmer den bedst mulige oplevelse.”

 Steen Holse Andersen, CCO LB Forsikring

 

Få mere information om BrancheIndex

Udfyld formular og få mere information om BrancheIndex.

Du er velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon + 45 70 25 26 27, hvis du vil vide mere om BrancheIndex og anvendelse af resultaterne.

Brancheindex

Find os

Loyalty Group
Smedeland 30
2600 Glostrup
Danmark