Kundeloyalitet – BrancheIndex™ Internet
Danske internetselskabers kundeloyalitet i 2020
Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet overfor deres internetselskab.
Undersøgelsen giver de danske internetselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.
BrancheIndex Internet vurderer internetselskaberne på centrale områder som:
- Produktkvalitet
- Servicekvalitet
- Værdi for pengene
- Image og omdømme
- Klagehåndtering
- NPS
- Loyalitetsindex
Her er resultaterne fra den sidste undersøgelse i april 2020, hvor Waoo for niende gang opnår den højeste placering i årets BrancheIndex Internet og formår derved at fastholde sin position som internetselskabet med de mest loyale kunder.
Ud over resultater for LoyalitetsIndex™ bidrager dette års BrancheIndex Internet-undersøgelse med viden om 4737 internetkunders vurdering af deres internetselskab på centrale områder så som Produkt- og Servicekvalitet, Image og Værdi for pengene. Undersøgelsen giver derudover indsigt i kundernes årsager til skift fra tidligere selskab og viden om, hvilket selskab de ville vælge, hvis de i dag skulle skifte.
Waoo fortsat frontløber
Med en score på 66 indekspoint bibeholder Waoo derved førstepladsen i årets undersøgelse.
Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer (Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre internetselskaber, som ikke er medtaget i denne grafik).
Fald i indekspoint
”Vi ser igen i år at Waoos fokus på produktet i form af fiberteknologi og et stærkt image sikre førstepladsen. Men bemærkelsesværdigt i denne Corona tid så ser vi et gennemsnitlig fald til 54 indekspoint blandt alle danske internetudbyder. Således at Corona krisen og kundernes øget forbrug af deres internetforbindelse i forbindelse med hjemmekontorer, skoleundervisning, gaming og streamingtjenester stiller øget krav til internetforbindelsen i hele hjemmet og derved også endnu bedre trådløsemuligheder” siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.”
BrancheIndex™ Internet i pressen
BrancheIndex Internet møder hvert år interesse fra de danske internetselskaber og den danske presse.
Find os
Loyalty Group
Smedeland 30
2600 Glostrup
Danmark
Genveje
Kontakt
: Loyalty Group
: Loyalty Group
: +45 70 25 26 27
: info@loyaltygroup.dk