BrancheIndex™ Internet

Danske internetselskabers kundeloyalitet i 2022

Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres internetselskab.

Undersøgelsen giver de danske internetselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

BrancheIndex™ Internet vurderer internetselskaberne på centrale områder som:

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image
  • Samfundsansvar
  • Klagehåndtering
  • NPS
  • Loyalitetsindex

Resultatet fra den seneste BrancheIndex™ Internet undersøgelse, i april 2022, giver for 11. gang i træk Waoo den højeste placering, blandt de deltagende internetselskaber. Waoo formår derved at fastholde sin position, som internetselskabet med de mest loyale kunder.

Ud over resultater for LoyalitetsIndex™, bidrager dette års undersøgelse med viden om 5480 internetkunders vurdering af deres internetselskab, på centrale områder såsom Produkt- og Servicekvalitet, Image og Værdi for pengene.

Waoo fortsat frontløber

På de tre øverste podiepladser ser vi først Waoo, på den næsthøjeste skammel står Hiper, og på tredjepladsen er det en ny deltager i undersøgelsen, Fastspeed.

BrancheIndex - Internet 2022

Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer). Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre internetselskaber, som ikke er medtaget i denne grafik.
Tallene i firkanterne til højre, er ændringen i indekspoint, i de seneste to BrancheIndex™ Internet målinger. Det er ikke muligt at vise en resultatsammenligning for Fastspeed.

Stigning i indekspoint

Vi ser igen i år, at Waoos fokus på produktet i form af fiberteknologi, og et stærkt image, sikrer førstepladsen. Waoo stiger 3 point i årets undersøgelse, men de to lavsprisselskaber, Hiper og Fastspeed, følger lige efter. Hiper stiger hele 9 indekspoint, Fastspeed, som deltager i undersøgelsen for første gang, placerer sig fint i toppen af undersøgelsen.

Efter den faldende score i Coronakrisen og kundernes dertilhørende øget forbrug af deres internet i forbindelse med hjemmekontorer, skoleundervisning, gaming og streamingtjenester, hvilket øgede kravene til internetforbindelsen i hele hjemmet, ser vi nu at scoren hos internetselskaberne igen er begyndt at stige. Den gennemsnitlige score ligger på det højeste niveau, vi har set igennem de 11 år BrancheIndex™ Internet er blevet gennemført.”, siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

BrancheIndex Internet i pressen

BrancheIndex Internet møder hvert år interesse fra de danske internetselskaber og den danske presse.

Waoo har eksisteret i 12 år og i 11 af dem, har danskerne valgt Waoo som Danmarks bedste internetleverandør. Vi er utrolig glade. Alle roserne går til medarbejderne og vores samarbejdspartnere. Samtidig tror jeg godt, jeg tør sige, at man ikke vinder 11 år i træk uden at gøre sig umage. At have vundet danskernes gunst siden 2011 vidner om, at vi ikke et sekund har lænet os tilbage og brugt det som en sovepude. Tværtimod. Hvis der er en ting, der kendetegner den måde, vi arbejder på, så er det fightervilje og evnen til at lytte til kunderne og hinanden. Der er ingen tvivl om, at en del af den ’hemmelige ingrediens’ er det fællesskab, vi oplever med vores fiberpartnere.

Markedsdirektør i Waoo og Fibia (2022)

BrancheIndex™ produktbeskrivelse

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld blot formularen - det koster kun en tilmelding til vores nyhedsbrev.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 70 25 26 27, hvis du vil vide mere om BrancheIndex™ og anvendelsen af resultaterne.

BrancheIndex produktbeskrivelse cover

Rapporten "BrancheIndex™ Danmark 2022"

Sammenligning af Net Promoter Score® i 10 brancher.

Rapporten giver et overblik over loyaliteten på tværs af 10 brancher. På 26 sider præsenteres NPS®-scoren for alle deltagende virksomheder, samt en række udvalgte eksempler på sammenhænge mellem loyalitet og kundernes oplevelser.

  • Danske NPS® benchmarks
  • 10 brancher
  • 95 navngivne virksomheder
  • 54.915 kundebesvarelser

Få et sneak peak på konklusionerne, og download rapporten, i artiklen "Nye NPS® Benchmarks: Så loyale er de danske forbrugere".

BrancheIndex Danmark 2022