Kundeloyalitet – BrancheIndex Internet

Danske internetselskabers kundeloyalitet i 2021

Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet overfor deres internetselskab.

Undersøgelsen giver de danske internetselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

BrancheIndex Internet vurderer internetselskaberne på centrale områder som:

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image og omdømme
  • Klagehåndtering
  • NPS
  • Loyalitetsindex

Her er resultaterne fra den seneste undersøgelse i april 2021, hvor Waoo for 10. gang opnår den højeste placering i årets BrancheIndex Internet og formår derved at fastholde sin position som internetselskabet med de mest loyale kunder.

Ud over resultater for LoyalitetsIndex™ bidrager dette års BrancheIndex Internet-undersøgelse med viden om 4558 internetkunders vurdering af deres internetselskab på centrale områder så som Produkt- og Servicekvalitet, Image og Værdi for pengene. Undersøgelsen giver derudover indsigt i kundernes årsager til skift fra tidligere selskab og viden om, hvilket selskab de ville vælge, hvis de i dag skulle skifte.

Waoo fortsat frontløber

Med en score på 60 indekspoint Waoo falder 6 indekspoint, men fastholder stadig førstepladsen i årets undersøgelse.

Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer (Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre internetselskaber, som ikke er medtaget i denne grafik). 

Fald i indekspoint

Vi ser igen i år at Waoos fokus på produktet i form af fiberteknologi og et stærkt image sikre førstepladsen. Men Waoo falder i årets undersøgelse 6 point og tilsvarende ser vi Stofa droppe som årets udbyder med den største tilbagegang. Stofa falder i år med 10 indekspoint til en score på 45 og tager derfor bundplaceringen i undersøgelsen. 

Således har kunderne i Corona krisen haft øget forbrug af deres internetforbindelse i forbindelse med hjemmekontorer, skoleundervisning, gaming og streamingtjenester stiller øget krav til internetforbindelsen i hele hjemmet og derved også endnu bedre trådløse muligheder, så kunderne ønsker fiber, og de er også mere tilfredse, men der er efterhånden en række leverandører til dette produkt, så servicekvalitet vil i fremtiden være en øget vigtig parameter” siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.”

BrancheIndex Internet i pressen

BrancheIndex Internet møder hvert år interesse fra de danske internetselskaber og den danske presse.

Waoo har eksisteret i 11 år og i ti af dem, har danskerne valgt Waoo som Danmarks bedste internetleverandør. Vi er selvfølgelig utrolig stolte over at have sat den rekord, men vi ved også, at det forpligter at vinde. Løftet til danskene er, at vi fortsat lægger os i selen for at udvikle produkterne, sikre forbindelsen og ikke mindst afsøge de mange muligheder, som internettet skal byde på i fremtiden.

-Markedsdirektør i Waoo og Fibia

 

Download: BrancheIndex

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex, så udfyld formularen.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 70 25 26 27, hvis du vil vide mere om BrancheIndex og anvendelse af resultaterne.

Brancheindex

Find os

Loyalty Group
Smedeland 30
2600 Glostrup
Danmark