Kundeloyalitet – BrancheIndex Internet

Danske internetselskabers kundeloyalitet i 2020

Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet overfor deres internetselskab.

Undersøgelsen giver de danske internetselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

BrancheIndex Internet vurderer internetselskaberne på centrale områder som:

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image og omdømme
  • Klagehåndtering
  • NPS
  • Loyalitetsindex

Her er resultaterne fra den sidste undersøgelse i april 2020, hvor Waoo for niende gang opnår den højeste placering i årets BrancheIndex Internet og formår derved at fastholde sin position som internetselskabet med de mest loyale kunder.

Ud over resultater for LoyalitetsIndex™ bidrager dette års BrancheIndex Internet-undersøgelse med viden om 4737 internetkunders vurdering af deres internetselskab på centrale områder så som Produkt- og Servicekvalitet, Image og Værdi for pengene. Undersøgelsen giver derudover indsigt i kundernes årsager til skift fra tidligere selskab og viden om, hvilket selskab de ville vælge, hvis de i dag skulle skifte.

Waoo fortsat frontløber

Med en score på 66 indekspoint bibeholder Waoo derved førstepladsen i årets undersøgelse.

 

Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer (Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre internetselskaber, som ikke er medtaget i denne grafik). 

Fald i indekspoint

”Vi ser igen i år at Waoos fokus på produktet i form af fiberteknologi og et stærkt image sikre førstepladsen. Men bemærkelsesværdigt i denne Corona tid så ser vi et gennemsnitlig fald til 54 indekspoint blandt alle danske internetudbyder. Således at Corona krisen og kundernes øget forbrug af deres internetforbindelse i forbindelse med hjemmekontorer, skoleundervisning, gaming og streamingtjenester stiller øget krav til internetforbindelsen i hele hjemmet og derved også endnu bedre trådløsemuligheder” siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.”

BrancheIndex Internet i pressen

BrancheIndex Internet møder hvert år interesse fra de danske internetselskaber og den danske presse.

Det er en kæmpe stolthed for os at blive kåret for 9. år i træk som Danmarks bedste internetudbyder, når vi i år kan fejre 10 år som leverandør af internet til danskerne.

Adm. direktør i Waoo

 

Vores fokus er altid at lytte til kundernes behov, for at kunne levere produkter og services, som gør deres digitale verden, nemmere, hurtigere og sjovere. Og her er det den totale kundeoplevelse, som er altafgørende.

Adm. direktør i Waoo

 

Få mere information om BrancheIndex

Udfyld formular og få mere information om BrancheIndex.

Du er velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon + 45 70 25 26 27, hvis du vil vide mere om BrancheIndex og anvendelse af resultaterne.

Brancheindex

Find os

Loyalty Group
Smedeland 30
2600 Glostrup
Danmark