BrancheIndex™ Mobil

Her er mobilselskabet med de mest loyale kunder i 2022

Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Mobil for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres mobilselskab.

Undersøgelsen giver de danske mobilselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

BrancheIndex Mobil vurderer mobilselskaberne på centrale områder som:

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image og omdømme
  • Samfundsansvar
  • Klagehåndtering
  • NPS
  • Loyalitetsindex

Her er resultaterne fra seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 mobilkunder har deltaget. CBB Mobil indtager årets førsteplads, mens OiSTER tager positionen lige efter. Telmore følger tæt efter på tredjepladsen, når det kommer til at have de mest loyale mobilkunder.

BrancheIndex Mobil 2022

Figur 1: Loyalitetsindeks blandt mobilselskaber (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer).
Tallene i firkanterne til højre, er ændringen i indekspoint, i de seneste to BrancheIndex™ Mobil målinger.

Mindre og digitalt stærke selskaber holder positionen helt i front

”CBB Mobil scorer generelt højest, da det er lykkedes for dem at tilbyde en attraktiv pris, på et overordnet godt og stabilt produkt, som har en god dækning. Når kunderne har behov for at komme i kontakt med CBB Mobil, så har mobilselskabet ’pakket’ det gode produkt ind, i én af Danmarks bedste serviceoplevelser.
Med de generelt stigende priser i 2022, er prisen et vigtigt forhandlingspunkt, men ikke altafgørende, således ser vi at OiSTER opfattes som den mest attraktive på prisen, men deres kerneprodukt, mobiltelefoni, skuffer en smule blandt deres mobilkunder, hvilket gør at mobilselskabet placeres på en femteplads på produktsiden.
Telmore topper derimod produktsiden, med den højeste score i den kategori, og også her placerer YouSee sig blandt de øverste, på en fjerdeplads, hvilket er den eneste kategori YouSee formår at opnå en positiv score i. Tilbagemeldingen fra YouSee’s kundedatabase, Danmarks største, i de andre kategorier er anderledes dystre, da mobilselskabet placeres absolut lavest, som nummer 8 ud af 8 i disse fire kategorier: Servicekvalitet, Værdi for pengene, Image og Samfundsansvar.”, siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

BrancheIndex™ Mobil i pressen

BrancheIndex Mobil møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.

Vi er utrolig stolte af at CBB for tredje år i træk vinder Loyalty Award. Det er en blåstempling fra vores kunder, der også vidner om at vi følger vores strategi, samt at alle vores medarbejdere sætter en stor ære i at gøre det nemt og enkelt at være kunde hos CBB. Der skal derfor lyde en kæmpe tak til både kunder og medarbejdere for denne fine pris.”

 Direktør i CBB

BrancheIndex™ produktbeskrivelse

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld blot formularen - det koster kun en tilmelding til vores nyhedsbrev.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 70 25 26 27, hvis du vil vide mere om BrancheIndex™ og anvendelsen af resultaterne.

BrancheIndex produktbeskrivelse cover

Rapporten "BrancheIndex™ Danmark 2022"

Sammenligning af Net Promoter Score® i 10 brancher.

Rapporten giver et overblik over loyaliteten på tværs af 10 brancher. På 26 sider præsenteres NPS®-scoren for alle deltagende virksomheder, samt en række udvalgte eksempler på sammenhænge mellem loyalitet og kundernes oplevelser.

  • Danske NPS® benchmarks
  • 10 brancher
  • 95 navngivne virksomheder
  • 54.915 kundebesvarelser

Få et sneak peak på konklusionerne, og download rapporten, i artiklen "Nye NPS® Benchmarks: Så loyale er de danske forbrugere".

BrancheIndex Danmark 2022