Kundeloyalitet – BrancheIndex™ Pension
Vindere på kundeloyalitet
Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Pension for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet overfor deres pensionsselskab.
Undersøgelsen giver de danske pensionsselskab en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.
BrancheIndex Pension vurderer pensionsselskabet på centrale områder som:
- Produktkvalitet
- Servicekvalitet
- Værdi for pengene
- Image og omdømme
- Klagehåndtering
- NPS
- Loyalitetsindex
- Tillid og etik
Resultaterne med over 4500 danske pensionskunders svar i 2020, viser blandt andet, at arbejdsmarkedspensionsselskaberne er de store vindere på kundeloyalitet. Lærernes Pension topper med den højeste score på kundeloyalitet. Men Industriens Pension er efter deres store fremgang i 2020 kun marginalt efter på den næste podieplads, mens Pension Danmark er placeret på tredjepladsen. PFA er det bedst placeret selskab blandt de kommercielle selskaber.
Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer (Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre pensionsselskaber, som ikke er medtaget i denne grafik).
Afkast og pensionsalder har været under pres
“De let faldende resultater i selskabernes tilfredshed og loyalitet, kan ifølge Lars Jepsen findes ved at der primært har været meget fokus i pressen på markante negativ afkast specielt i starten af 2020 grundet COVID-19 Pandemien. Dette sammenholdt med politikernes evige debat og manglende entydig afklaring og kommunikation omkring øget pensionsalder, skaber utryghed omkring fremtidens værdi og ibrugtagning af pensionsproduktet. De to områder har uden tvivl haft en let negativ, afsmittende effekt på kunder og medlemmers tilfredshed.”
BrancheIndex™ Pension i pressen
BrancheIndex Pension møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.
Sammenligning af Net Promoter Score® i 7 brancher
I år offentliggør Loyalty Group et nyt BtC-Index, der viser Net Promoter Score® (NPS) på tværs af 7 brancher. Her bliver det nu muligt at sammenligne loyaliteten på tværs af brancherne. Brancherne, der er omfattet af det nye index, er:
- Dagligvarer
- Biler
- Mobiltelefoni
- Internet
- Bank
- Pension
- Forsikring
Find os
Loyalty Group
Smedeland 30
2600 Glostrup
Danmark
Genveje
Kontakt
: Loyalty Group
: Loyalty Group
: +45 70 25 26 27
: info@loyaltygroup.dk