Energi Fyn

 

Situation

Energi Fyn hviler ikke på laurbærbladene uanset om det handler om omstilling til grøn energi – ved at opstille vindmøller og udbrede elbiler – eller det handler om kundefastholdelse og høj kundetilfredshed.

Energi Fyn er det elselskab der i forvejen har de mest tilfredse el-kunder blandt alle udbydere – men det er ikke nok. Hos selskabet arbejdes der dagligt med at øge kundetilfredsheden og loyaliteten bl.a takket være nogle ægte ildsjæle, som arbejder for at alle i organisationen kommer med på vognen og giver kunder og andre samarbejdspartnere en personlig og nærværende behandling.

Energi Fyn Bredbånd er et af de bredbåndsselskaber, der står bag fibernet-udbyderen WAOO, og da Loyalty Group i forvejen gennemfører halvårlige kundeanalyser for WAOO, havde Energi Fyn Bredbånd allerede et godt og detaljeret billede af kundernes forventninger og oplevelser, men de ønskede at gå endnu videre

Løsning

Loyalty Group bistår med at analysere yderligere på de allerede tilgængelige resultater fra WAOO. Arbejdet indeholder bl.a. mere detaljeret segmentering og yderligere prioritering af indsatsområder. I tillæg til det er der etableret en række hændelsesbaserede undersøgelser på de kontaktpunkter, som Energi Fyn Bredbånd har identificeret som særlig kritiske i relationen med kunderne. Loyalty Group håndterer den løbende dataindsamling, gennemfører kundeanalyserne, leverer detaljeret rapportering og afholder løbende status/inspirationsmøder med de vigtigste interessenter i organisationen. Via den løbende dataindsamling er det bl.a. blevet muligt for Energi Fyn Bredbånd at sætte ind langt tidligere i forhold til indsatsen med at fastholde de såkaldte ”kritiske kunder”.

Resultat

Dialogen om vigtigheden af at være kundeorienteret er forstummet hos Energi Fyn Bredbånd. Analysearbejdet har blandt andet skabt klare beviser for den forretningsøkonomiske værdi af at styrke kundeloyaliteten blandt selskabets kunder. De mest effektfulde indsatser kan vurderes,  prioriteres og løbende følges.

”Vi er meget bevidste om – og fokuserede på – at høj kundeloyalitet giver øget indtjening, siger salgschef Vicki Domar fra Energi Fyn Bredbånd. Vores samarbejde med Loyalty Group giver os mulighed for præcist at følge den økonomiske effekt af vore indsatser. Vi er samtidig lykkes med, at få skabt et fælles sprog og ensartet forståelse blandt medarbejderne om vigtigheden af at arbejde kundeorientereret – uanset hvilken rolle man har i organisationen. Vi er vedholdende og kan konstatere, at indsatserne i den grad bærer frugt og vi glæder os over, at kundetilfredsheden fortsætter med at stige”, slutter salgschef Vicki Domar.

 

 

Vi er meget bevidste om – og fokuserede på – at høj kundeloyalitet giver øget indtjening. Vores samarbejde med Loyalty Group giver os mulighed for præcist at følge den økonomiske effekt af vore indsatser. “

Salgschef, Energi Fyn

 

Vi er samtidig lykkes med, at få skabt et fælles sprog og ensartet forståelse blandt medarbejderne om vigtigheden af at arbejde kundeorientereret – uanset hvilken rolle man har i organisationen. Vi er vedholdende og kan konstatere, at indsatserne i den grad bærer frugt og vi glæder os over, at kundetilfredsheden fortsætter med at stige.”

Salgschef, Energi Fyn

 

Find os

Loyalty Group A/S
Smedeland 30
2600 Glostrup
Danmark