Customer Centricity Maturity Assessment

Hvad holder din virksomhed tilbage fra at blive ægte kundeorienteret?

En virksomhed er aldrig så kundeorienteret, som ledelsen går ud fra at den er. Og det koster på bundlinjen.

Vores CCMA-analyse afdækker de vigtigste udfordringer, som forhindrer hele virksomhedens organisation, i at agere optimalt kundeorienteret.

En kundeorienteret virksomhed er mere profitabel end en selvcentreret. Men selv når ledelsen har sat kundeorientering højt på dagsordenen, kan virkeligheden meget vel være en anden. Det ved de ude på gulvet.

CCMA-analysen afdækker, hvad der skal til for at virksomheden bliver lige så kundeorienteret, som den tror den er – og dét er der penge i.

Få sat et spejl op for virksomheden

Det er medarbejderne, der har den daglige kontakt til kunderne. Det er derfor også dem, der allerbedst ved, hvad der står i vejen for at være ægte kundeorienteret. Derfor indledes CCMA-analysen med en spørgeundersøgelse blandt alle relevante medarbejdere i organisationen.

Undersøgelsen afdækker, gennem en række spørgsmål per dimension, medarbejdernes engagement, kompetence, mulighed og koordinering for at agere optimalt kundeorienteret. Hvis blot et af de fire områder halter, så vil kundeorienteringen også gøre det, fordi hvert område kan være en forhindring.

Når vi først har hjulpet din virksomhed med at identificere udfordringen – eller udfordringerne, for der er oftest flere, kan hele organisationen arbejde struktureret med at blive en mere kundeorienteret virksomhed.

Sådan bliver I en ægte kundeorienteret virksomhed

Medarbejderundersøgelsen er det første step af flere på vejen til at blive en ægte kundeorienteret virksomhed. Vi arbejder normalt med en tretrinsmodel:

  • Analyse og afrapportering af resultater. Ledelsen får adgang til resultaterne på afdelingsniveau
  • Ledelsesworkshop. Vi hjælper jer med at identificere og prioritere de vigtigste indsatsområder
  • Medarbejderworkshop. Her bliver medarbejderne inspireret til at blive mere kundeorienterede og til at tage ejerskab over processen.

Hent inspiration til at øge kundernes loyalitet

Synes du, at CCMA-analysen lyder interessant? Så har du mulighed for at læse mere om, hvordan I bruger metoden til at øge kundernes loyalitet og øge virksomhedens bundlinje gennem det kunderettede arbejde. Hent inspirationsmaterialet “Fra god til bedre – eller fra bedre til bedst?”

Bundlinjen: Kontakt os!

Hele 84 % af ledere i europæiske virksomheder mener ikke, at de får optimal værdi af deres indsatser for øget kundeorientering (Customerfit benchmark-data). Så hvis du også kan mærke tvivlen nage, er der sikkert noget om det.

Kontakt os på telefon 70 25 26 27. Så har du allerede taget første skridt for at gøre noget ved det – og ved din bundlinje.

 

Tidligere var det sådan, at det selskab, der ejer fiberen, også ejer kunden. Ny lovgivning betyder, at markedet bliver åbnet op, og derfor skal vi styrke kundeorienteringen yderligere. Loyalty Groups CCMA-analyse giver os det perfekte udgangspunkt for planlægningen af det videre arbejde.”

Vicki Domar Rossen, Salgschef, Energi Fyn Bredbånd (2021)

 

Vi har fået et unikt indblik i medarbejdere og lederes opfattelse af, hvor kundeorienteret vi egentlig er hos Lauritz.com og kan med rapporten i hånden lægge planer for en øget kundeorientering. Loyalty Group har under hele forløbet givet værdifulde råd og vejledning både i forhold til status og fremtidige initiativer.”

Carsten Rysgaard, CEO, Lauritz.com (2020)

Loyalty Group har med deres CCMA-analyse givet os uvurderlige eksterne inputs til vores egen forretning og måden, vi arbejder med kundefokus på.

Det har de blandt andet gjort ved at udfordre os på de områder, hvor vi støder på interne hindringer i forhold til vores kundeorientering – og det gælder både på leder- og medarbejderniveau.

Vi har altid haft et kundefokus, men nu har vi fået konkrete værktøjer til at blive endnu mere målrettede i vores kundeorientering, hvilket kan være med til at tage os til næste niveau.

Jeg kan kun anbefale Loyalty Group, der med deres mangeårige erfaringer har hjulpet os videre med både indsigt og professionel vejledning.

Thomas Kirkeby, CMO, DCS (2020)

 

CCMA produktbeskrivelse

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af vores CCMA-analyse, udfyld blot formularen – det koster kun en tilmelding til vores nyhedsbrev.

Customer Centricity Maturity Assessment

Hvis du vil vide mere...

Her kan du læse mere om Loyalty Group og vores erfaringer gennem 25 år. Du kan også lade dig inspirere i vores viden om kundeloyalitet eller læse mere om vores løsninger.

Vi hjælper virksomheder med at øge indtjeningen via styrket fokus på kundeloyalitet. Og det har vi gjort i over 25 år.

Vi har så meget viden om kundeloyalitet, at vi deler ud af den. I artikler, nyhedsbreve og til foredrag. Dyk ned i det hele her.

Der er ingen quick fix, når du vil have loyale kunder. Til gengæld har vi masser af gode og velafprøvede løsninger.