BrancheIndex™ A-kasse

Forside 9 Vores research 9 BrancheIndex™ 9 BrancheIndex™ A-kasse

Hvilken a-kasse gør det bedst?

Loyalty Group gennemfører årligt BrancheIndex™ A-kasse for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor, deres a-kasse. Undersøgelsen giver de danske a-kasser en unik mulighed for at sammenligne sig med andre aktører i branchen.

Undersøgelsen gennemføres i samarbejde med Norstat, resultaterne er indsamlet blandt Norstats paneldeltagere, samt deltagere fra Loyalty Groups forbrugerpanel.

A-kasserne vurderes på en række centrale områder.

Vurderingsområder

  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image og omdømme
  • Klagehåndtering
  • NPS®
  • Loyalitetsindex

BrancheIndex™ A-kasse 2021 resultat

Her er resultaterne for 2021, hvor loyaliteten blandt 10 af de største a-kasser kortlægges. Ud over loyalitetsresultaterne bidrager dette års BrancheIndex™ A-kasse med viden om 3.055 danskeres oplevelser med de serviceydelser, som de tilbydes, samt den tilgængelighed og betjening, som de møder som medlemmer. Derudover vurderer medlemmerne blandt andet deres a-kasses image og a-kassens evne til at hjælpe dem med jobsøgningen. Undersøgelsen giver derudover indsigt i medlemmernes bevæggrunde til skifte fra tidligere a-kasser, og viden om hvilke overvejelser de gør sig, om et eventuelt fremtidigt skifte af a-kasse.

3F topper a-kassernes loyalitetsindeks

Medlemmerne af 3F, Fagligt Fælles Forbund, har de mest loyale a-kassemedlemmer i 2021. 3F A-kasse placerer sig i toppen af BrancheIndex™ A-kasse 2021 med Lærernes A-kasse på andenpladsen.

BrancheIndex™ A-kasse 2021

Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer).
Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer alle a-kasser i undersøgelsen.
De a-kasser, som ikke er nævnt i denne grafik, har et antal respondenter, som ligger under grænsen for at deltage.

Laveste forskel på loyalitet

Spændet fra 3F A-kasse (med den højeste score) til ASE A-kasse (med den laveste score) er 17 indekspoint. Dermed er forskellen på loyaliteten blandt a-kasser den laveste i de 9 brancher, hvor BrancheIndex™ gennemføres. Til sammenligning er branchen med størst forskel autobranchen (40 indekspoint), mens dagligvarer har den næstmindste forskel på 20 indekspoint. Årsagen til den lille forskel på a-kassernes loyalitet kan findes i kerneydelsen, mener Jimmy Buchmann, seniorkonsulent i Loyalty Group. ”A-kasserne administrerer en offentlig ordning, hvor vilkår og ydelser er de samme for alle udbydere. Så kerneydelsen er den samme og differentieringsmulighederne på markedet er primært begrænset til service, jobsøgningshjælp og det faglige fokus.

3F hjælper deres medlemmer videre

At 3F topper BrancheIndex™ A-kasse skyldes ifølge Jimmy Buchmann, at 3F A-kasse ligger bedst på en række væsentlige områder i undersøgelsen: ”3Fs medlemmer oplever en høj kvalitet i det produkt og den service, der leveres til dem. De oplever en ansvarlig a-kasse, der har forståelsen for deres faglige behov. Og så er 3F rigtig gode til at hjælpe medlemmerne med at forbedre deres jobmæssige situation og dermed hjælpe dem videre i deres arbejdsliv, når de har brug for det. Alt det gør, at medlemmerne har en rigtig god oplevelse med 3F A-kasse og dermed giver en flot evaluering.

BrancheIndex™ A-kasse i pressen

BrancheIndex™ A-kasse møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.

Vi er meget stolte over, at netop vores medlemmer siger, at vi er Danmarks bedste a-kasse. Målingen er lavet i en corona-tid, hvor rigtigt mange af netop vores medlemmer har frygtet for deres job og fremtid. Og hvor vores opgave med at give folk tryghed har været større end nogensinde før. At vi bliver anerkendt for det arbejde netop i år er ekstremt motiverende for mine kolleger. Vi vil arbejde ydmygt videre for også i de kommende år at give vores medlemmer det bedst mulige sikkerhedsnet.”

– Eva Obdrup, Forretningsfører, 3F A-kasse

Download: BrancheIndex™

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et download-link i din indbakke.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627, hvis du vil vide mere om BrancheIndex™ samt hvordan resultaterne kan anvendes til din bundlinjes fordel.

BrancheIndex produktark

BrancheIndex™ Bank

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 4.379 bankkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Bank for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres bank.
 

BrancheIndex™ Dagligvarer

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.712 kunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Dagligvarer for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres dagligvarekæde.
 

BrancheIndex™ Fagforening

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.055 fagforeningsmedlemmer deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Fagforening for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres fagforening.
 

BrancheIndex™ Forsikring

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.845 forsikringskunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Forsikring for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres forsikringsselskab.
 

BrancheIndex™ Internet

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 internetkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres internetselskab.
 

BrancheIndex™ Mobil

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 mobilkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Mobil for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres mobilselskab.
 

BrancheIndex™ Pension

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 4.398 pensionskunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Pension for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres pensionsselskab.
 

Nye NPS® Benchmarks: Så loyale er de danske forbrugere

Hvem er bedst, og værst, til at dyrke sine kunderelationer? I rapporten "BrancheIndex™ Danmark 2022" kortlægges NPS®-scoren for tæt på 100 virksomheder, på tværs af 10 brancher.
 

Estimeret: 6 min. læsetid