BrancheIndex™ A-kasse

Forside 9 Vores research 9 BrancheIndex™ 9 BrancheIndex™ A-kasse

Hvilken a-kasse gør det bedst?

Loyalty Group gennemfører årligt BrancheIndex™ A-kasse for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor, deres a-kasse. Undersøgelsen giver de danske a-kasser en unik mulighed for at sammenligne sig med andre aktører i branchen.

Undersøgelsen gennemføres i samarbejde med Norstat, resultaterne er indsamlet blandt Norstats paneldeltagere, samt deltagere fra Loyalty Groups forbrugerpanel.

A-kasserne vurderes på en række centrale områder.

Vurderingsområder

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image og omdømme
  • Tillid og etik
  • Samfundsansvar
  • NPS®
  • Loyalitetsindex

BrancheIndex™ A-kasse 2022 resultat

Her er resultaterne for 2022, hvor loyaliteten blandt 13 af de største a-kasser kortlægges. Ud over loyalitetsresultaterne bidrager dette års BrancheIndex™ A-kasse med viden om 2.708 danskeres oplevelser med de serviceydelser, som de tilbydes, samt den tilgængelighed og betjening, som de møder som medlemmer. Derudover vurderer medlemmerne deres a-kasses image og evne til at varetage medlemmernes interesser.

De mest – og mindst – loyale a-kasse medlemmer

Der er stor forskel på loyaliteten over for de største a-kasser i Danmark. Loyalitetsindekset over a-kasser viser, hvem der gør det godt, og hvem der har noget at arbejde med. Krifa har med et stærkt stigende indekstal Danmarks mest loyale a-kasse medlemmer, a-kassen tager derved førstepladsen fra en let faldende 3F, der havde den øverste podieplads i sidste års undersøgelse.

BrancheIndex™ A-kasse 2022
Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer).
Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre a-kasser, som ikke er medtaget i denne grafik.
Tallene i firkanterne til højre, er ændringen i indekspoint, i de seneste to BrancheIndex™ A-kasse målinger.

Kun to a-kasser har oplevet fremgang i det seneste år

Som nævnt går Krifa frem i deres score og det samme gør ASE, mens 8 selskaber går tilbage. I år er der tilføjet to a-kasser i undersøgelsen, som ikke tidligere har været medtaget, nemlig DSA og Magistrenes.

 “DSA springer ind i året undersøgelse, men trænger akut til pleje og omsorg! DSA er årets bundprop der tilsvarende Dansk Sygeplejeråd på fagforeningsdelen, ligger på et uhørt lavt niveau blandt a-kasserne, men dog med en lidt bedre score end på fagforenings scoren. Så DSA og Dansk Sygeplejeråd er de laveste af de mere end 95 virksomheder vi måler årligt. Utilfredshed med medlemmernes arbejdsplads ses direkte på deres loyalitetstal overfor deres fagforening og a-kasse. De føler ikke at der er blevet hjulpet til bedre vilkår igennem de seneste mange år med hårde forhandlinger og gentagne strejker.“, siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

BrancheIndex™ A-kasse i pressen

BrancheIndex™ A-kasse møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.

Download: BrancheIndex™

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et download-link i din indbakke.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627, hvis du vil vide mere om BrancheIndex™ samt hvordan resultaterne kan anvendes til din bundlinjes fordel.

BrancheIndex produktark

BrancheIndex™ Bank

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 4.379 bankkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Bank for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres bank.
 

BrancheIndex™ Dagligvarer

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.712 kunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Dagligvarer for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres dagligvarekæde.
 

BrancheIndex™ Fagforening

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 2.708 fagforeningsmedlemmer deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Fagforening for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres fagforening.
 

BrancheIndex™ Forsikring

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.845 forsikringskunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Forsikring for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres forsikringsselskab.
 

BrancheIndex™ Internet

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 internetkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres internetselskab.
 

BrancheIndex™ Mobil

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 mobilkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Mobil for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres mobilselskab.
 

BrancheIndex™ Pension

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 4.398 pensionskunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Pension for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres pensionsselskab.
 

Nye NPS® Benchmarks: Så loyale er de danske forbrugere

Hvem er bedst, og værst, til at dyrke sine kunderelationer? I rapporten "BrancheIndex™ Danmark 2022" kortlægges NPS®-scoren for tæt på 100 virksomheder, på tværs af 10 brancher.
 

Estimeret: 6 min. læsetid