BrancheIndex™ Bank

Forside 9 Vores research 9 BrancheIndex™ 9 BrancheIndex™ Bank

Tilbagegang blandt danske bankkunder

Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Bank for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet overfor deres bankselskab.
Undersøgelsen giver de danske bankselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

Bankerne vurderes på en række centrale områder.

Vurderingsområder

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image og omdømme
  • Tillid og etik
  • NPS®
  • Loyalitetsindex

BrancheIndex™ Bank 2021 resultat

Her er resultaterne fra BrancheIndex™ Bank 2021, hvor 4379 bankkunder har deltaget. Resultaterne viser at Lån & Spar Bank tager førstepladsen i år, efter at Arbejdernes Landsbank i 10 år i træk har ligget som nummer et. Det er ganske få marginaler, som afgør at Lån & Spar Bank vinder i undersøgelsen, gennemført i 2021.
De næste konkurrenter i analysen er Nykredit Bank og Spar Nord Bank, som begge ligger over gennemsnittet.

7 ud af 8 banker er gået tilbage i denne nyeste undersøgelse, sammenlignet med resultatet fra 2020. Blandt de tre store banker ser vi at Danske Bank og Nordea falder med -1 indeks, mens Jyske Bank er de eneste der går frem med 1 indeks. Det er således de mindre banker, der har en udfordring i forhold til væsentligt lavere tilfredshed.
De største fald ses hos Spar Nord Bank og Sydbank, som falder -8 og -9 indekspoint i forhold til sidste år.

BrancheIndex™ Bank 2021
Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer (Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre bankselskaber, som ikke er medtaget i denne grafik).

Fokus på den nære kundeoplevelse

Ifølge Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group, har Lån & Spar Bank stort fokus på den private kundeoplevelse, og strategien har en positiv effekt på kundernes oplevelse.
Lån & Spar Bank har over en årrække markeret sig som en bank, med meget stærke relationer til sine privatkunder og det er derved lykkes dem at sikre sig årets førsteplads i BrancheIndex™ Bank.” siger Lars Jepsen.

BrancheIndex™ Bank i pressen

BrancheIndex™ Bank møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.

Vi er meget stolte over, at vi i Loyalty Groups BrancheIndex Bank undersøgelse opnår at blive nr. 1 i 2021. Det er en milepæl vi har nået, og er endnu en kilde til at vi fortsætter vores arbejde med at øge vores kunders tilfredshed.
Kundetilfredshed er det vigtigste nøgletal vi har, så det er en stor glæde og tilfredsstillelse når vores kunder i en uafhængig undersøgelse som denne, giver udtryk for, at de er glade og tilfredse med samarbejdet med os.
Vi har via egne løbende undersøgelser, en god ide om hvad vi skal gøre endnu bedre. Det vil vi kigge ind i og tage hånd om, for at sikre at vores kunder fortsat får den bedste oplevelse i sektoren, når de kommer til os.”

– John Christiansen, Adm. direktør, Lån & Spar Bank (2022)

Download: BrancheIndex™

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et download-link i din indbakke.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627, hvis du vil vide mere om BrancheIndex™ samt hvordan resultaterne kan anvendes til din bundlinjes fordel.

BrancheIndex produktark

BrancheIndex™ A-kasse

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.055 A-kasse medlemmer deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ A-kasse for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres a-kasse.
 

BrancheIndex™ Dagligvarer

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.712 kunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Dagligvarer for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres dagligvarekæde.
 

BrancheIndex™ Fagforening

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.055 fagforeningsmedlemmer deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Fagforening for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres fagforening.
 

BrancheIndex™ Forsikring

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.845 forsikringskunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Forsikring for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres forsikringsselskab.
 

BrancheIndex™ Internet

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 internetkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres internetselskab.
 

BrancheIndex™ Mobil

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 mobilkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Mobil for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres mobilselskab.
 

BrancheIndex™ Pension

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 4.398 pensionskunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Pension for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres pensionsselskab.
 

Nye NPS® Benchmarks: Så loyale er de danske forbrugere

Hvem er bedst, og værst, til at dyrke sine kunderelationer? I rapporten "BrancheIndex™ Danmark 2022" kortlægges NPS®-scoren for tæt på 100 virksomheder, på tværs af 10 brancher.
 

Estimeret: 6 min. læsetid