Forside 9 Hændelsesbaserede analyser

Hændelsesbaserede analyser

– kundeanalyser på det helt rigtige tidspunkt
Hændelsesbaserede kundeanalyser sætter dig i stand til at løse problemer, så snart de opstår.

Hændelsesbaserede analyser

Med hændelsesbaserede kundeanalyser får du viden om kundernes oplevelser umiddelbart efter, at de har været i kontakt med din virksomhed. Det giver dig en stor fordel: timing.

Har kunden oplevet et problem, kan du reagere umiddelbart og løse det, og få en kunde, som er gladere end i udgangspunktet. Kunder forventer nemlig ikke nødvendigvis, at en virksomhed er perfekt, men de forventer, at problemer bliver løst. Jo før, des bedre.

Mål kundeoplevelsen ved de vigtigste kontaktpunkter

Hændelsesbaserede kundeanalyser lader dig komme helt tæt på de situationer, hvor kundeloyalitet bliver skabt – eller formøblet. Det kan være eksempelvis være:

  • efter det første møde med virksomheden
  • når kunden har modtaget sin leverance
  • ved specifikke henvendelser til kundeservice
  • når kunden har sagt farvel.

Som man spørger, får man svar. Ved at spørge umiddelbart efter kontakten, får du umiddelbare svar. Det gør den feedback, du får, meget detaljeret, ærlig og direkte – og dermed brugbar.

Laver I allerede en årlig kundeanalyse? Så er det her næste skridt

Måske laver din virksomhed allerede en årlig kundeanalyse? Bliv ved med det. Men det er ingen undskyldning for ikke at arbejde med hændelsesbaserede analyser.

Den årlige kundeanalyse fortæller om det lange seje træk. Men den kan ikke hjælpe dig med at holde på en kunde, som lagde sin forretning et andet sted for et halvt år siden.

Det er den simple forklaring på, at hændelsesbaserede analyser er det næste naturlige skridt, hvis du vil arbejde seriøst med virksomhedens kundeloyalitet. Og med seriøst mener vi, at det skal kunne mærkes på bundlinjen.

Hos Loyalty Group har vi over 30 års erfaring med kundeanalyser. Derfor kan vi hjælpe dig med ikke alene at stille de rigtige spørgsmål, men også at stille dem på det rigtige tidspunkt og til de rigtige personer.

Kundeanalyser

Vi har mere end 30 års erfaring med at rådgive på baggrund af grundige... Læs mere her.

Kundeloyalitet

Loyale kunder kan tydeligt måles på top- og bundlinje, og investerer du i... Læs mere her.

Net Promoter Score

Tag temperaturen på din kundeloyalitet med en NPS-måling. Metoden er simpel og... Læs mere her.

Customer Journey Mapping

Få et overblik over kunderejsen, som dine kunder oplever den, og skab optimale... Læs mere her.