Ledelsesmotivation

Ingen loyale kunder uden en overbevist topledelse

Kundeorientering skal gennemsyre hele virksomheden. Og det begynder med topledelsen.

En virksomhed kan aldrig være mere kundeorienteret end sin ledelse. Det er desværre ikke nok, at mellemlederne eller marketingdirektøren har set lyset.

For at få succes med at skabe flere og mere loyale kunder, skal du have hele topledelsen til at købe ind. Bogstavelig talt: Ledelsen skal motiveres til at investere de nødvendige ressourcer. Kun sådan bliver tankegangen forankret i hele organisationen.

Tal et sprog, som topledelsen forstår

Hvad motiverer topledelsen? Svaret er enkelt: økonomiske konsekvenser.

Du kan ikke sælge kundeorientering og –loyalitet på, at konkurrenterne gør det, eller at det er det rigtige at gøre. Du er nødt til at sætte kroner og øre på værdien. Der skal med andre ord være en business case:

  • Hvad ville der ske, hvis I mistede bare 5 % af de kunder, som er mest illoyale i dag? Og hvad ville det omvendt betyde på bundlinjen, hvis I kunne sælge 10 % mere til jeres mest loyale kunder?

Få topledelsens fulde opbakning

Loyalty Group har over 25 års erfaring med loyalitetsprojekter i store virksomheder og inden for en lang række brancher. Det giver os den fornødne tyngde, når du skal have hele topledelsen med om bord. Og vi kan hjælpe dig hele vejen rundt:

  • Opstille en konkret business case for arbejdet med kundeorientering
  • Kortlægge jeres udfordringer og mål i arbejdet med kundeorientering
  • Prioritere jeres vigtigste kundevendte indsatser de kommende år
  • Rådgive om optimal kundeorienteret ledelse på basis af best practice.

Bundlinjen: Kontakt os!

Hvis du er klar til at sætte tal på værdien af kundeorientering, så har vi nogle til dig her: 70 25 26 27. Og ja, det er vores telefonnummer.

Ring til os, så vi sammen kan få topledelsen til at se værdien på bundlinjen.

Loyalty Group har vist, at de formår at forene deres kompetencer bredt i forhold til et forretningsmæssigt perspektiv. De forstår vores virksomhed, aktiverer deres viden og tænker ud af boksen for at sikre os optimalt udbytte. Analyser kan jeg få lavet alle steder, men det er den forretningsmæssige sparring, som er vigtigst for os.”

– Brand Manager, OK

 

Loyalty Group har været en professionel samarbejdspartner i arbejdet med kundeloyalitet. De har haft stor forståelse for vores forretning og fokus på, hvordan den løbende kundedialog kunne være med til at skabe værdi for os både nu og i fremtiden.

– Adm. Direktør, BAXI

 

Essensen i Loyalty Groups koncepter kan for mig koges ned til én helt enkel sætning: Hjælp til at tjene flere penge på eksisterende kunder.

– Adm. Direktør, Air Greenland

 

Hvis du vil vide mere...

Her kan du læse mere om Loyalty Group og vores erfaringer gennem 25 år. Du kan også lade dig inspirere i vores viden om kundeloyalitet eller læse mere om vores løsninger.

Vi hjælper virksomheder med at øge indtjeningen via styrket fokus på kundeloyalitet. Og det har vi gjort i over 25 år.

Vi har så meget viden om kundeloyalitet, at vi deler ud af den. I artikler, nyhedsbreve og til foredrag. Dyk ned i det hele her.

Der er ingen quick fix, når du vil have loyale kunder. Til gengæld har vi masser af gode og velafprøvede løsninger. 

Find os

Loyalty Group A/S
Smedeland 30
2600 Glostrup
Danmark