Kundeloyalitet

Kundeloyalitet er nøglen til øget vækst

Loyale kunder køber mere og oftere og bliver hos dig længere. Derfor betaler det sig at investere i kundeloyalitet.

Som overskriften siger, er kundeloyalitet nøglen til øget vækst. Faktisk er loyalitet lidt af en universalnøgle: Ud over at skabe mersalg til eksisterende kunder, hjælper den dig både med at formindske kundeafgang og tiltrække nye, lønsomme kunder på anbefaling af dine eksisterende.

Så hvad skal der til for at få loyale kunder? I første omgang indsigt. Indsigt i dine kunders oplevelser, tilfredshed og nuværende loyalitet. Indsigter, som kan veksles til øget kundeloyalitet og dermed vækst.

Der er forskel på tilfredshed og loyalitet

Alt for mange virksomheder har et snævert fokus på kundetilfredshed. Der er nemlig en grundlæggende forskel på kundetilfredshed og kundeloyalitet: En loyal kunde er tilfreds, men en tilfreds kunde er ikke nødvendigvis loyal.

Kundetilfredshed siger kun noget om, hvad der allerede er sket, mens kundeloyalitet indikerer fremtidig adfærd. Når du har indsigt i den enkelte kundes loyalitet og årsagerne bag, kan du derfor sætte ind med en målrettet indsats for at fastholde, udvikle – eller for den sags skyld afvikle kunden.

Sådan kommer du fra indsigt til loyale kunder

Loyalty Group er kendt for at rådgive på basis af en dyb kundeindsigt. Med over 25 års erfaring har vi samlet en del. Også, når det kommer til at bringe dig fra indsigt i dine kunder til øget kundeloyalitet. Vi anbefaler følgende velafprøvede proces:

  • Foranalyse: Afdækning af kontaktpunkterne med kunderne, behovet for viden i organisationen og det økonomiske potentiale i en øget kundeloyalitet
  • Loyalitetssegmentering: Klassificering af kunderne i loyalitetssegmenter på basis af anerkendte modeller, fx NPS eller Loyalitetsmatricen
  • Årsagsforklaring: Forklaring af årsagerne til den enkelte kundes loyalitetsstatus og identificerer relevante indsatsområder
  • Forretningsmæssig tolkning: Omfatter tolkning af resultaterne samt konkrete prioriteringer og anbefalinger til indsatser, der kan øge kundeloyaliteten
  • Motivationsworkshop: Involvering af medarbejderne for at sikre deres forståelse og motivation i arbejdet med at skabe loyale kunder.

Bundlinjen: Kontakt os!

Vil du have mere indsigt i den kundeloyalitet, der i sidste ende kan måles på bundlinjen? Så kontakt os på 70 25 26 27. Vil du først læse mere, er du velkommen til at hente vores whitepaper “Kundeloyalitetens 10 Bud“. Udfyld blot formularen herunder.

 

 

Vi kunne ikke have været foruden Loyalty Groups grundige forarbejde. Det var en forudsætning for at ende op med så relevant og brugbar kundeviden som overhovedet muligt.”

-Kundedirektør, AP Pension

 

Download white paper: Kundeloyalitetens 10 bud

Her kan du downloade vores seneste white paper “Kundeloyalitetens 10 bud”, som er skrevet af Mikkel Korntved, Loyalty Group.

Vores white paper beskriver en række centrale områder, som bør være en naturlig del af enhver virksomheds kundeorientering – men hvorfor efterlever størsteparten af erhvervslivet dem så ikke?

 

whitepaper kundeloyalitetens 10 bud

Hvis du vil vide mere...

Her kan du læse mere om Loyalty Group og vores erfaringer gennem 25 år. Du kan også lade dig inspirere i vores viden om kundeloyalitet eller læse mere om vores løsninger.

Vi hjælper virksomheder med at øge indtjeningen via styrket fokus på kundeloyalitet. Og det har vi gjort i over 25 år.

Vi har så meget viden om kundeloyalitet, at vi deler ud af den. I artikler, nyhedsbreve og til foredrag. Dyk ned i det hele her.

Der er ingen quick fix, når du vil have loyale kunder. Til gengæld har vi masser af gode og velafprøvede løsninger. 

Find os

Loyalty Group
Smedeland 30
2600 Glostrup
Danmark