Struers
Målet var at optimere virksomhedens kundeorientering, så den fik større relevans for kunder – og større værdi for Struers
– Midlet var et gennemarbejdet idékatalog til et kundefokusprogram 2.0
Situation
Struers, som er en stor, global virksomhed, der sælger avanceret teknologisk udstyr på et B2B-marked, begyndte for en årrække siden at arbejde med kundeorientering. Struers søsatte sit eget program, men efter fem års drift udviklede kundetilfredsheden og den deraf følgende loyalitet sig ikke som ønsket, og svarprocenten på de forskellige kundetilfredshedsanalyser var lav. Noget måtte ske.
Løsning
Et ønske om en CX 2.0-tilgang så dagens lys, og Loyalty Group blev inddraget tidligt i projektets designfase og kunne derfor bibringe Struers veldokumenterede erfaringer – og på den måde sikre en kosteffektiv planlægning og eksekvering af det videre projekt. Herefter skabte Struers og Loyalty Group et gennemarbejdet og prioriteret idékatalog til CX 2.0-arbejdet.
Resultat
Struers fik et struktureret overblik over relevante og værdiskabende indsatsområder i det udviklede idekatalog, og kundeindsigten blev optimeret som resultat af forbedrede spørgerammer og rapporteringsform. Den højere grad af medarbejderinvolvering, på hovedkontoret og i de enkelte markeder, betød en større forståelse for vigtigheden af at skabe optimale kundeoplevelser.